Sekite naujienas:
English
LATGA-A | IAMIC 
 
   
  Titulinis > Klasikinė / Šiuolaikinė > Susitikimų ciklo „Meistrai Didžiojoje“ krėsle – Raminta Šerkšnytė
 
 
Mūsų adresas

NAUJIENOS

2015-04-07

Susitikimų ciklo „Meistrai Didžiojoje“ krėsle – Raminta Šerkšnytė [Klasikinė / Šiuolaikinė]



Narimantas Šerkšnys

Akademinės visuomenės dėmesį pritraukęs Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA)renginių ciklas „Meistrai Didžiojoje“ tęsiamas naujais susitikimais su Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatais. Balandžio 10 d., penktadienį, 19 val. LMTA Didžiojoje salėje įvyksiančių pokalbių ir gyvos muzikos susikirtimo taške – kompozitorė Raminta Šerkšnytė. Jos minčių ir kūrybos vakaro metu gaivalingą autorės muzikos tikslingumą ir kūrybinį organicizmą atskleis Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, diriguojamas Donato Katkaus. Pokalbį su Raminta Šerkšnyte – LMTA Kompozicijos katedros docente, 2008-ųjų Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureate – augins ir plės muzikologė Jūratė Katinaitė, abiem nevaržomai „įkritus“ į tradicinius šio ciklo pašnekesių elementus – minkštuosius krėslus.
Lietuvos muzikinėje scenoje ryškiai debiutavusi 1998 metais bakalauro darbu „De profundis“ styginių orkestrui, Raminta Šerkšnytė iki šiol sėkmingai išlaiko pozicijas tarp žinomiausių pastarųjų dešimtmečių lietuvių kompozitorių. Nepaisant jauno amžiaus, nuo pat pirmųjų opusų kompozitorės muzika stebino emocionalios išraiškos ir racionaliai sukomponuotų struktūrų darna, formos ir instrumentuotės įvaldymu bei instinktyviu harmonijos pojūčiu, lėmusiu nepaprastai stiprią jos kūrinių meninę įtaigą. „Būtent meistriškumas būdingas šiai 1975 m. Lietuvoje gimusiai pianistei ir kompozitorei“, rašė įtakingiausiame pietų Vokietijos dienraštyje „Süddeutsche Zeitung“ muzikos kritikas Helmutas Mauró. „Net jei ji pasitelkia minimalizmo, vėlyvojo romantizmo ar džiazo formas, iš svetimų žodžių tai tampa savita kalba, iš atskirų jausmų – dramatišku vyksmu, iš melancholijos – baltiškąja mistika.“


Pagrindiniai Ramintos Šerkšnytės inspiracijų šaltiniai – plati psichologinių būsenų, savotiškų muzikinių archetipų, skalė: nuo meditacinių, mistinių, nostalgiškų iki dramatinės ekspresijos, vitališkos energijos proveržių . Kita vertus, daugelis jos kompozicijų primena tapybiškus muzikos kraštovaizdžius, inspiruotus sudvasintos gamtos refleksijos, nors kompozitorės kūrinių pavadinimai visada turi ir perkeltinę, simbolinę prasmę. Pasak kompozitorės, kūrinys – tai pakylėta būsena, materializuota garsiniu pavidalu, kurios įtaigą lemia autoriaus kompozicinės technikos meistriškumas.

 

Vakaro metu Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, diriguojamas profesoriaus Donato Katkaus, atliks

vieną populiariausių, dar studijų metais sukurtą kūrinį „De Profundis“ styginių orkestrui, kurį maestro Gidonas Kremeris pavadino „Baltijos šalių muzikos vizitine kortele“. „Ši kontrastų kupina muzika atspindi tam tikrą jauno žmogaus pasaulėžiūrą, kai gyvenimas suvokiamas labai maksimalistiškai, itin aštriai, euforiją greitai keičia nusivylimai. Tiek mene, tiek gyvenime ilgimasi nekasdieniškų, transcendentinių išgyvenimų, tikima gilumine meno sakralumo jėga“, - pasakojo kompozitorė.


„Meistrai Didžiojoje“ – tai Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatų, LMTA dėstytojų kūrybos vakarų ciklas, pradėtas rengti pernai, minint Akademijos 80-tąjį jubiliejų. Susitikimus, vykstančius LMTA Didžiojoje salėje veda žinomi Lietuvos muzikologai, teatrologai ir kinotyrininkai, o kūrybą gyvai pristato ryškūs šalies atlikėjai, teatro artistai ir kolektyvai. 2013-taisiais vykę „Meistrai Didžiojoje“ renginiai su nusipelniusiais Lietuvos muzikos ir teatro scenos kūrėjais sulaukė itin didelio publikos susidomėjimo, o jų tradicija toliau tęsiama Akademijos renginių repertuare.


Įėjimas į ciklo „Meistrai Didžiojoje“ renginius – nemokamas.

 

LMIC inf.

© Muzikos informacijos ir leidybos centras, A. Mickevičiaus 29, 08117 Vilnius, tel: (8 5) 272 69 86. Siųskite klausimus / komentarus adresu info@mic.lt
Visos tekstų, nuotraukų, logotipų, muzikos, iliustracijų teisės yra saugomos įstatymų. Medžiagą galima naudoti autorių ir atlikėjų reklamos tikslais, tačiau būtina minėti autorių ir šaltinį, jei jie yra žinomi. Jei tokių nuorodų nėra, šaltinis yra Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC).