Sekite naujienas:
English
LATGA-A | IAMIC 
 
   
  Titulinis > Klasikinė / Šiuolaikinė > Kūrinių paieška
 
 
Klasikinė / Šiuolaikinė
  Kompozitoriai
  Kūrinių paieška
  Natų leidiniai
  Įrašai
  MILC biblioteka
  Lietuvos muzikos link
  WNMM Nr. 18
  Knygos
  Kontaktai
Džiazas
Folk / World / Country
Pop / Rock / Urban
Elektroninė
Senoji estrada

Mūsų adresas

Raminta Šerkšnytė
De profundis

Sukūrimo metai:  1998
Trukmė:  12'30
Instrumentuotė:  str orch
Pavyzdžiai:   Partitūra    Audio

http://www.youtube.com/watch?v=ilFoLGFEl6Q

 

Įrašų leidiniai:

CD Muzikos informacijos ir leidybos centras LMIPCCD007, 1999
CD Vortex. Muzikos informacijos ir leidybos centras LMIPCCD049, 2007

CD Gidon Kremer - De Profundis. Nonesuch 287228-2, 2010

CD 30 Druskomanijos akimirkų. - Vilnius, Lietuvos kompozitorių sąjunga LKSCD006-009, 2014

 

Premjera: 1998 m. gegužės 16 d. Švč. Mergelės Marijos Škaplierinės bažnyčia, Druskininkai

Festivalis „Jaunimo kamerinės muzikos dienos“

Atlikėjai: Šv. Kristoforo kamerinis orkestras, dirigentas Donatas Katkus

 

Anotacijos

Tai niūrios ir dramatiškos nuotaikos, tačiau itin ekspresyvi trijų padalų monoteminė kompozicija. Jos pagrindą sudaro mažosios tecijos intervalas ir šešioliktinėmis pagrįsta simetriška ritmo formulė. Dvylika garsų suskirstyta į du lygiaverčius modusus, kurie dažniausiai skamba atskirai. Pirmoji ir antroji padalos – greito tempo (Allegro molto. Presto), veržlaus, neramaus charakterio, vis intensyvėjančio motorinio judėjimo, kuris pasiekia “nelauktą” kulminaciją - trumpus akordus ir ilgas pauzes (pauzės tampa svarbesnės nei garsas). Reprizoje (Allegro. Adagio) pradinis judėjimas įgauna kitą reikšmę – nebeturėdamas veržlumo, skamba kaip skausminga atsisveikinimo muzika. Išnyrantis choralinis epizodas ir po ekviritmiškų viso orkestro frazių skambančios atskirų instumentų sąšaukos iš dabarties tarsi nugramzdina į praeitį.

 

Raminta Šerkšnytė

 

Tai Ramintos Šerkšnytės bakalauro studijų baigiamasis darbas. Kompozitorei rūpėjo atskleisti kuo daugiau styginių instrumentų bei orkestrinės faktūros galimybių: tirštas harmonijas, gausius divisi keičia keturbalsis kontrapunktas ar unisono linijos, pagrindinis vaidmuo pakaitomis atitenka vis kitoms instrumentų grupėms. Tačiau visa ši įvairovė grindžiama griežtais konstruktyviais principais, visų pirma – kompozitorės pamėgta (ir vėlesniuose jos kūriniuose dažnai taikoma) iš mažųjų tercijų ir mažųjų sekundų sudaryta derme, teikiančia itin daug harmoninių galimybių (įvairios garsaeilio simetrijos, visų 12 chromatinės gamos garsų panaudojimas, mažoro ir minoro skambėjimas kartu). Gana neįprasta pagrindinė kompozicijos kulminacija: vis greitėjantį ir garsėjantį judėjimą keičia pauzės, tyla tampa svarbesnė už garsą – tarsi užsimenant, kad žmogaus gyvastis praeina taip greitai, telieka de profundis, šauksmas iš gelmės.

 

Linas Paulauskis

 

 

Informacija
Įrašų leidiniai
MILC biblioteka:
© Muzikos informacijos ir leidybos centras, A. Mickevičiaus 29, 08117 Vilnius, tel: (8 5) 272 69 86. Siųskite klausimus / komentarus adresu info@mic.lt
Visos tekstų, nuotraukų, logotipų, muzikos, iliustracijų teisės yra saugomos įstatymų. Medžiagą galima naudoti autorių ir atlikėjų reklamos tikslais, tačiau būtina minėti autorių ir šaltinį, jei jie yra žinomi. Jei tokių nuorodų nėra, šaltinis yra Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC).