Sekite naujienas:
English
LATGA-A | IAMIC 
 
   
  Titulinis >
 
 
Klasikinė / Šiuolaikinė
Džiazas
Folk / World / Country
Pop / Rock / Urban
Elektroninė
Senoji estrada

Mūsų adresas

RENGINIAI

2009-04-20 -- 2009-04-24

9-OJI TARPTAUTINĖ MUZIKOS TEORIJOS KONFERENCIJA


Muzikos komponavimo principai: orkestras kaip fenomenas

 

 

 

ORKESTRUOTĖS MEISTRIŠKUMO KURSAI

 

Balandžio 20 d.

Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29

 

I Seminaras

10.00 – 13.00 

 

Prof. Ertugrul Sevsay (Muzikos ir scenos menų universitetas, Viena, Austrija)

 

Temos:

- Instrumentuotės ir orkestruotės techniniai pagrindai

- Skirtumai tarp instrumentuotės ir orkestruotės

- Vienos Klasikų įtaka kitoms orkestruotės mokykloms ir stiliams

- Tęsiamų garsų svarba orkestruotėje

- Tutti (tipai, orkestravimo technikos, iššūkiai)

- Orkestro dinaminiai balansai

 

 

Balandžio 21 d.

Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29

 

II seminaras

10.00 – 13.00

 

Prof. Ertugrul Sevsay (Muzikos ir scenos menų universitetas, Viena, Austrija)

 

Temos:

- Kaip rašyti akordus styginiams instrumentams

- Problemos rašant pučiamiesiems instrumentams

- Mocarto simfonijos nr.41 C-dur (Jupiterio) I dalies analizė

 

 

 

 

9-OJI TARPTAUTINĖ MUZIKOS TEORIJOS KONFERENCIJA

 

 

Balandžio 22 d.

Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29

 

 

9.40 Dalyvių registracija

10.00 Atidarymas

10.15 Pirmasis posėdis: „Orkestrinio mąstymo sąvokos. Istoriniai orkestro evoliucijos ženklai“

 

Pavel Puscas (Muzikos akademija, Kluž, Rumunija)  

Orkestro definicija XX a. antrojoje pusėje (remiantis kamerinės simfonijos žanru)

 

Svein Hundsnes (Stavangerio universitetas, Norvegija)

Čaikovskio orkestrinis stilius

 

Igor Vorobyev (Sankt Peterburgo konservatorija, Rusija)

Simfoninė antiutopija kaip suvokta būtinybė (keletas XX a. 3-ojo dešimtmečio ir 4-ojo dešimtmečio pradžios sovietinio simfoninio stiliaus bruožų, remiantis Gavriilo Popovo Pirmąją simfonija)

 

12.00-12.30 Pertrauka

 

Violeta Tumasonienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Orkestro reikšmė lietuvių šiuolaikinėje religinėje muzikoje Šventojo Rašto motyvais

 

Anton Rovner (Maskvos konservatorija, Rusija)

Aleksandro Skriabino orkestrinis muzikinis stilius, remiantis jo nebaigtuoju „Įvadiniu veiksmu“

 

*  *  *

 

15.30 Apskritojo stalo diskusija

Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29

 

 

 

Balandžio 23 d.

Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29

 

10.00 Antrasis posėdis: „Orkestras kaip kultūrinė tradicija. Orkestro tembrinės galimybės“

 

Ertugrul Sevsay (Muzikos ir scenos menų universitetas, Viena, Austrija)

Orkestrinę spalvą lemiantys faktoriai

 

Mantautas Krukauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Elektroniniai instrumentai bei kompiuterinės technologijos šiuolaikiniame orkestre

 

Marius Baranauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Gamelano orkestro struktūrinio organizavimo principai kaip alternatyva Europinės kultūros orkestrui

 

11.30-12.00 Pertrauka

 

Kalliopi Stiga & Georges Karagiannis (Atėnų universitetas, Graikija)  

Rytų ir Vakarų muzikos susitikimą su graikiškuoju orkestru lydi buzukio garsai

 

Csilla Petho-Vernet (Sorbonos universitetas, Paryžius, Prancūzija)

XIX a. Vengrijos čigonų orkestrų pastovumas ir kaita: instrumentai, sąskambiai, tembrai

 

*  *  *

 

16.00

M.K.Čiurlionio namai, Savičiaus 11

 

Darius Kučinskas (Kauno technologijos universitetas)

Čiurlionio orkestras

 

Rimantas Janeliauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

M.K.Čiurlionio neatpažintas ciklas. Sonatinės-simfoninės ciklo potencijos

 

M.K.Čiurlionio neatpažintas ciklas

atlieka Halina Radvilaitė, fortepijonas

         

 

 

Balandžio 24 d.

Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29

 

10.00 Trečiasis posėdis: „Orkestrinio mąstymo principai šiuolaikinėje muzikoje“

 

Svetlana Barkauskas (Lietuva)

Orkestrinių grupių sąveika  Vytauto Barkausko  simfoninėje  muzikoje

 

Elvio Cipolone (Strasbūro universitetas, Prancūzija)

Orkestruojant gamtą

 

Linas Balčiūnas (Vilniaus Jėzuitų gimnazija)

XXI a. Lietuvos kompozitorių kūriniai simfoniniam orkestrui

 

 

11.30-12.00 Pertrauka

 

Gaël Navard (Sophia Antipolis universitetas, Nica, Prancūzija) 

Atvirųjų formų orkestrinių kūrinių komponavimas: Mortono Feldmano „Intersection I“ ir Henri Pousseuro „Les fouilles de Jeruzona“ analizė

 

Antanas Kučinskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

Naujųjų technologijų orkestrai:  tarp inovacijų ir simuliacijų

 

13.00 Diskusijos. Konferencijos uždarymas.

 

 

Stendiniai pranešimai:

 

Rimantas Janeliauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)

O.Balakausko simfonijos Nr.2 kompoziciniai (harmoniniai, ritminiai, orkestriniai) aspektai

 

Olga Sakhapova (Nižnij Novgorodo konservatorija, Rusija)

Skambanti Claude’o Debussy orkestro erdvė

 

© Muzikos informacijos ir leidybos centras, A. Mickevičiaus 29, 08117 Vilnius, tel: (8 5) 272 69 86. Siųskite klausimus / komentarus adresu info@mic.lt
Visos tekstų, nuotraukų, logotipų, muzikos, iliustracijų teisės yra saugomos įstatymų. Medžiagą galima naudoti autorių ir atlikėjų reklamos tikslais, tačiau būtina minėti autorių ir šaltinį, jei jie yra žinomi. Jei tokių nuorodų nėra, šaltinis yra Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC).