Balandžio 9–16 d. ketvirtą kartą pralėksianti „Naujosios operos akcija“ šiemet numato staigų posūkį socialinio muzikos teatro link. Savaitę truksiančio šiuolaikinės operos festivalio programoje – keturios skirtingos kūrybinių grupių reakcijos į nūdienos socialinę tikrovę ir keturi satelitiniai renginiai festivalio bendruomenei: nuo edukacinių projektų iki gatvės pramogų.
Dėl ekonominių, psichosocialinių, estetinių ir ideologinių priežasčių, šiemet „Naujosios operos akcija“ ryžtingai atmeta bet kokius romantizmo epochos grand opera pompastikos bei didybės reliktus, atsisakydama orkestrų, didelių chorų, dirigentų ir siužetinių epopėjų. Vietoje to festivalis juda nepretenzingo, netgi partizaniško operos formato link ir renkasi mažojo muzikos teatro posūkį, priartėdamas prie naujojo šokio, šiuolaikinio teatro ar veiksmo muzikos ir meno spektaklių.
Trys iš penkių naujų NOA operų kūrybinių komandų nepriklausomai viena nuo kitos pasiryžo užčiuopti šiandienos gyvenimo pulsą. Kol dvi likusios grupės plėtos ankstesniems NOA festivaliams artimą teminę kryptį, dauguma kūrėjų kalbės apie šiuolaikinei visuomenei aktualias situacijas ir reaguos į dabarties realijas: nuo kapitalistinio vartojimo ir prekybos centro reiškinių, krepšinio, gatvės kultūros iki atsitiktinių pažinčių ir meilės iliuzijų, įnikus į „Skype“ programą. Pagrindiniais operų personažais čia taps paprasti žmonės: kasdienybėje sutinkamas anonimas-kasininkė, degradavusi krepšinio žvaigždė-narkomanas, lengvatikė internautoja, užsieniečio meilės ieškotoja-naivi lietuvaitė. Socialinė linija tęsis ir austrų video operoje „I Hate Mozart“ (2006), atskleisiančioje intrigų, nesąžiningumo ir galios žaidimų kupiną užkulisinį operos teatro gyvenimą.
Kita svarbi NOA festivalio kryptis – įvairūs satelitiniai renginiai: nuo edukacinių projektų iki krepšinio varžybų. Po pernai surengtų kūrybinių dirbtuvių šiuolaikinės operos kūrėjams ir atlikėjams pasisekimo, šiemet nuspręsta pratęsti bendradarbiavimą su Didžiosios Britanijos muzikos teatro kompanija „Vocal Motions Elastic Theatre“ ir surengti vienadienę „Kolaboracinio muzikos teatro“ stovyklą. O festivalio organizuojamą jaunųjų kritikų recenzijų konkursą vietinėje kultūrinėje terpėje galima suvokti kaip unikalią iniciatyvą. Greta jo bus surengta ir šiuolaikinės operos kritikų apskritojo stalo diskusija „Kokybiškos recenzijos versijos“.
4-asis šiuolaikinės operos festivalis NOA vyks balandžio 9-16 dienomis Vilniaus mažajame teatre, Menų spaustuvėje, Šiuolaikinio meno centre bei kino teatre „Pasaka“.
Daugiau informacijos – http://www.noa.lt/