Festivalis
„Jauna muzika 2011“ tęsia pernai pradėtą „garso galerijos“ tradiciją ir dešimtyje muzikinių „parodų“ pristato elektroninės bei elektroakustinės muzikos reiškinius iš Lietuvos ir užsienio. Fizinės „galerijos“ vaidmenį šįkart atliks jauki
„Piano LT“ koncertinė erdvė ir
Nacionalinio dramos teatro Mažoji salė. Festivalio koncertai vyks
balandžio 26 – gegužės 2 dienomis.
Ryškiausias „eksponavimo“ objektas, kurį galima išskirti šių metų programoje, yra skaičių reikšmė šiuolaikinėje muzikoje. Skaičiai gali būti siejami ne tik su pačios muzikinės medžiagos struktūra ir savybėmis (kai jie tampa kompozicinės technikos ir muzikinės kalbos dalimi), bet ir su kūrybiniame procese dalyvaujančių žmonių skaičiumi. Vieno žmogaus atliekama kompozicija, net jei šis vienu metu valdo daugybę elektroninių ar akustinių instrumentų, skamba kitaip, nei kelių atlikėjų interpretuojamas kūrinys ar kolektyvinė improvizacija. Tad, priešingai nei įprasta manyti, skaičiai yra sietini ne su anonimiškumu ir abstraktumu, bet su individualumu ir įvairove.
Šių metų festivalio „garso galerijos“ siekia atskleisti ir išryškinti šią garso matematiką, leisdamos klausytojams ir žiūrovams pajusti, kokią įtaką elektroninei ir elektroakustinei muzikai turi skirtingos konfigūracijos: solo, duetas, kvartetas, ir kt. Festivalio programoje yra tiek solinių ar nuolat bendradarbiaujančių kūrėjų kolektyvų pasirodymų, tiek specialių bendrų projektų, kuriems susibūrė skirtingų sričių menininkai.
Solo pasirodymas yra viena dažniausiai pasitaikančių formų elektroninėje muzikoje ir garso mene. Skaitmeninės technologijos leidžia menininkams tapti savo kūrinių atlikėjais, lengvai kontroliuoti visus savo kompozicijų elementus ir nesunkiai keliauti po visą pasaulį. Tai demonstruos ne tik vietinei publikai gerai pažįstamų lietuvių kompozitorių ir garso menininkų – Vytauto V. Jurgučio, Tomo Grunskio, Ginto K, bet ir žinomų užsieniečių – lenko Piotro Kureko ir japono Kouhei Matsunagos – muzikiniai monologai.
„Jaunos muzikos 2011“ programoje ypač gausu skirtingų muzikinių ir tarpdisciplininių dialogų. Kai kurių pristatomų duetų (ukrainiečių „Duo Violoncellissimo“, lietuvių „Duo Strimaitis“) pasirodymai savo forma artimesni akademinės šiuolaikinės muzikos sferai. Tuo tarpu kiti skirtingų menininkų projektai paremti laisvos elektroakustinės improvizacijos (Jano Maksimovičiaus ir Dmitrijaus Golovanovo šiuolaikinio džiazo duetas „infiltrators DUO“, Linos Lapelytės ir Leafcutterio Johno projektas) ar tarpdisciplininio bendradarbiavimo (lietuvio Aurimo Bavarskio ir graiko Yannio Tsirikoglou projektas „Duel Protocol“, Egidijos Medekšaitės bei Candaso Sismano ir Dalios Raudonikytės-With bei Ewos Jacobsson audiovizualiniai kūriniai) principais. Lietuvių kilmės violončelistui iš Didžiosios Britanijos Antonui Lukoszevieze, išbandysiančiam tradicinį lietuvišką instrumentą – kankles, talkins jo draugas ir kolega, lietuvis kompozitorius ir menininkas Arturas Bumšteinas. Islandų elektroninio dueto „Stereo Hypnosis“ nariai yra tėvas ir sūnus, o kompozitoriai True Rosaschi ir Žibuoklė Martinaitytė – vyras ir žmona – mėgina interpretuoti dviejų žmonių ryšį savo pirmajame bendrame kūrinyje.
Lietuvos klausytojui ir žiūrovui jau pažįstamo „laptopų kvarteto“ „Quartet Twentytwentyone“ narių skaičius – 4 – sutampa su pasaulio pusių skaičiumi. Todėl labai skirtingi, tačiau vienas kitą puikiai jaučiantys kvarteto nariai Arturas Bumšteinas, Lina Lapelytė, Vilius Šiaulys ir Antanas Dombrovskis gali keliauti aplink pasaulį visomis kryptimis vienu metu, pasitelkdami radijo bangomis transliuojamą pasaulio tautų tradicinių melodijų vėrinį. Festivalio žiūrovai galės prisijungti prie šios kolektyvinės kelionės „Quartet Twentytwentyone“ koncerte „Aplink pasaulį per 1 valandą“.
O Lietuvos alternatyviosios elektronikos scenos veteranai „Fusedmarc“ ir sutartinių giedotojų kolektyvas „Trys keturiose“ keliauja laike. Ar skirtingi laikai ir skirtingos realybės gali egzistuoti greta? Ar trys gali tilpti keturiose, ir atvirkščiai? Atsakymus į šiuos klausimus pateiks „Fusedmarc“ ir „Trys keturiose“ audiovizualinis projektas „Waft“, kuris uždarys festivalį.
Skirtinguose „Jaunos muzikos 2011“ koncertuose skaičiai taps ir forma, ir turiniu. Tačiau jie nebūtinai skambės matematiškai sausai. Festivalio dalyviai pademonstruos kitą skaičių pusę – gyvą, dinamišką, dažnai sunkiai apibrėžiamą. Klausytojui nereikės atlikti sudėtingų skaičiavimo operacijų, kad ją patirtų – užteks tik įsiklausyti.
Festivalio programa.
Festivalio tinklapis.
Festivalio „Jauna muzika“ inf.