2011 m. sukurtą ir M. K. Čiurlionio metams dedikuotą polistilistinį projektą „Jūra miške“ jo kūrėjai – džiazo saksofoninkas Liudas Mockūnas ir pianistas Petras Geniušas – šią savaitę pristatė Japonijos publikai Tokijuje. Lapkričio 20 d. duetas koncertavo Takanavos bendruomenės centre, o lapkričio 23 d. – pernai duris atvėrusioje improvizacinės ir eksperimentinės muzikos įrašų parduotuvėje bei gyvos muzikos klube „Ftarri“. Abiejų renginių metu klausytojams buvo pristatoma ir šių metų rugsėjį Muzikos informacijos ir leidybos centro išleista kompaktinė plokštelė su projekto įrašu.Dueto gastrolių proga internetinis žurnalas
„Jazz Tokyo“ išspausdino interviu su Liudu Mockūnu ir Jono Rimšos apžvalginį straipsnį apie Lietuvos džiazą.
|
Dviejų muzikų projektas „Jūra miške“ gimė 2011-aisiais minint 100-ąsias žymiausio lietuvių kompozitoriaus ir dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio (1875–1911) mirties metines. Tuo metu radosi daugybė bandymų naudoti Čiurlionio muziką naujiems kūriniams, tarpžanrinėms ir tarpdisciplininėms interpretacijoms. Iš visų šių bandymų Geniušo ir Mockūno duetą tenka išskirti kaip neeilinio muzikinio jautrumo ir originalios interpretacinės vizijos rezultatą, perkeliantį Čiurlionio ir kitų lietuvių kompozitorių muziką į naują meninį lygmenį, įtaigų netikėtomis jų kūrybos citatų rekontekstualizacijomis. Skirtingų kartų ir žanrų muzikams Čiurlionio kūryba tapo įkvėpimo šaltiniu ir akstinu nerti į individualių patirčių bei subjektyvių stilistinių interpretacijų „jūrą“. „Mus vienija sunkiai telpanti į kokį nors formatą „Vilniaus mokykla“, kuriai būdingas anarchijos ir disciplinos derinys. Be to, turime ir vieną bendrą mokytoją – Vladimirą Čekasiną“, – pasakoja Geniušas, pirmąkart tapęs Mockūno kūrybiniu partneriu.
Dueto kuriamos muzikos neįmanoma įsprausti į vieno konkretaus stiliaus rėmus – virtuozų pokalbyje galima išgirsti romantinės, impresionistinės, šiuolaikinės muzikos, džiazo ir laisvosios improvizacijos nuotrupų, komentarų ir ištisų solo atsivėrimų, tvirtai sukabintų į vientisą garsinių įvykių srautą. Tai tarsi XIX a. atgarsių, XX a. (Čiurlionio, Felikso Bajoro, Juliaus Andrejevo kūrybos fragmentai) ir XXI a. (Mockūno ir Geniušo improvizacijos) muzikos labirintas: abu atlikėjai jame ieško savo kelio ir atranda naujų bei netikėtų posūkių, už kiekvieno jų atrasdami ir vienas kitą. Kitaip tariant, tai ne ieškojimų, o atradimų muzika.
Projektą „Jūra miške“ inicijavo ir pristatymo turą penkiuose Danijos miestuose 2011 m. lapkričio 8–12 d. koordinavo tuometė Lietuvos Respublikos kultūros atašė Danijoje, Islandijoje ir Norvegijoje Liana Ruokytė-Jonsson drauge su projektų koordinatoriumi iš „Vestjyllands Højskole“ Gunnaru Madsenu, bendradarbiaudami su įvairiomis Danijos institucijomis ir Lietuvos tarptautinių kultūros programų centru „k-operator“. 2012 m. projektą išgirdo Kauno, Klaipėdos ir Vilniaus publika, o 2013 m. jis buvo įtrauktas į Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungos Tarybai kultūros renginių programą šalies reprezentacijai Moldovoje ir Japonijoje.
Projekto „Jūra miške“ įrašų leidiniu Muzikos informacijos ir leidybos centras pradeda naują įrašų seriją INTER ALIA, skirtą mišraus žanro muzikinei kūrybai.
MILC inf.