Spalio mėnuo taps Jeronimo Kačinsko muzikos mėnesiu.
Spalio 3 d., trečiadienį, 18 valandą Klaipėdos koncertų salėje vyks Jeronimo Kačinsko kamerinių kūrinių koncertas, kuriame dalyvaus Vilniaus styginių kvartetas, Kristupo kvintetas, Daumantas Kirilauskas (fortepijonas) ir Arnoldas Gurinavičius (kontrabosas). Šis festivalio “Permainų muzika” projektas pristatomas kartu su Lietuvos nacionaline filharmonija. Spalio 14 d. ta pati programa skambės ir Vilniuje, Taikomosios dailės muziejuje, 16 val.
Koncerto programoje skambės įvairių metų kompozitoriaus kameriniai kūriniai – nuo garsiojo Noneto (1932), prieškaryje ne sykį atlikto Čekų noneto ir Tarptautiniame šiuolaikinės muzikos draugijos kongrese Londone 1938 m. lyginto su Bélos Bartóko muzika, iki pokariu jau Amerikoje sukomponuotų „Atspindžių“ (1957), Kamerinės fantazijos (1981) bei vėlyvųjų styginių kvartetų Nr. 3 (1993) ir Nr. 4 (1997).
Spalio 5 d., penktadienį, 19 val. Šv. Kotrynos bažnyčioje, paskyrimą Jeronimui Kačinskui rengia ir Vilniaus savivaldybės choras „Jauna muzika“, koncertui parengęs ištisą Jeronimo Kačinsko religinės bei pasaulietinės muzikos panoramą. Koncerte taip pat dalyvaus Jeronimo Kačinsko kūrybos tyrinėtoja muzikologė Danutė Petrauskaitė.
Dar vienas neabejotinai įdomus jubiliejinis koncertas numatomas 40-osios Baltijos muzikos konferencijos metu, spalio 20 d. 15 val. Vilniaus paveikslų galerijoje. Čia skambės dviejų lietuvių muzikos vienišių Jono Nabažo (1907-2002) ir Jeronimo Kačinsko (1907-2005) kamerinė muzika. Koncertas skiriamas muzikologės Onos Narbutienės (1930–2007) atminimui.
Koncerto programoje skambės Jono Nabažo Styginių kvartetas Nr.1 (1932), Jeronimo Kačinsko Keturios miniatiūros (Siuita Nr. 2, 1958), Lietuviška siuita (Trio Nr. 4, 1983) bei Duo smuikui ir violončelei (1990). Atlikėjai Styginių kvartetas Chordos, Andrius Radziukynas (fleita), Julius Černius (klarnetas), Šarūnas Kačionas (fagotas). Įžangos žodį tars muzikologė Vytautė Markeliūnienė.
Ši Jeronimo Kačinsko kūrybos apžvalga suteiks galimybę dar sykį išgirsti lietuviškos kūrybos fragmentą, tapusį mažai žinomos ir retai skambančios Lietuvos muzikos istorijos dalimi.
MILC inf.