MUZIKOS KOMPONAVIMO PRINCIPAI: tautinis romantizmas ir šiuolaikinė muzika
2011 m. spalio 19–21 d., Vilnius
KONFERENCIJOS TVARKARAŠTIS
Spalio 19 d.
Lietuvos kompozitorių sąjungos namai (Mickevičiaus g. 29)
9.40 Dalyvių registracija
10.00 Konferencijos atidarymas
PIRMASIS POSĖDIS. Romantinio komponavimo paradigma; romantizmo ir modernizmo sankirtos M. K. Čiurlionio kūryboje
10.30 Rimantas Astrauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija). Pasaulio muzikos paradigma lietuvių kompozitorių kūryboje
11.00 Francisco Monteiro (Porto politechnikos institutas, Portugalija). Pastarojo šimtmečio Portugalijos muzika: identiteto beieškant
11.30 Rima Povilionienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija). M. K . Čiurlionio fuga b-moll: struktūrinė ir semantinė analizė
12.00–12.30 Kavos pertrauka
12.30 Mantautas Krukauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija). Tarpdisciplininės M. K. Čiurlionio muzikos, dailės bei tekstų sąsajos
13.00 Tatjana Vološina (Nacionalinė muzikos akademija, Ukraina). Marinistika (jūros vaizdumo atspindys) M. K. Čiurlionio kūryboje kaip kompozitoriaus sintetiško mąstymo fenomenas
13.30 Rimantas Janeliauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija). Muzikos archetipai M. K. Čiurlionio cikluose
Kompozitorių kūrybos pristatymas – meistriškumo kursai
Lietuvos kompozitorių sąjungos namai (A. Mickevičiaus g. 29)
16.00–17.00 Harri Wessman (Suomija)
17.15–18.15 Francis Heery (Airija)
Spalio 20 d.
Lietuvos kompozitorių sąjungos namai (Mickevičiaus g. 29)
ANTRASIS POSĖDIS. Tautinės romantinės muzikos komponavimo autentika laikmečio ir geografijos dimensijose
10.00 Inga Jankauskienė (Lietuvos kultūros tyrimų institutas). Vieningosios Europos idėja muzikoje: polonezas ir choralas
10.30 Markos Lekkas (Jonijos universitetas, Graikija). Tautinės sonatos link?
11.00 Achilleas Chaldaeakes (Atėnų universitetas, Graikija). „...senas vynas į naujus butelius...“: tradicijų tąsa šiuolaikinėje Bizantijos muzikos komponavimo praktikoje
11.30–12.00 Pertrauka
12.00 Kalliopi Stiga (Kėjos koledžas, Kiklados, Graikija), Evangelia Kopsalidou (Trakijos Demokrito universitetas, Graikija). Tanatas kaip mūza: nuo vokiečių nacionalinio romantizmo
iki graikų šiuolaikinės muzikos
12.30 Anton Rovner (Maskvos konservatorija, Rusija). Rusų simbolizmo estetika Sergejaus Protopopovo vokaliniuose cikluose „Jaunystė“ ir „Meilės poema“
13.00 Sanna Iitti (Suomija). Nekonceptualizuotų varų prasmė ir apraiškos Franzo Liszto dainoje „Lorelei“
Koncertas „Neatpažinti M. K. Čiurlionio muzikos ciklai“
19.00 PIANO.LT koncertų salė (Trakų g. 9 / Kėdainių g. 1)
Dalyvauja: muzikologas Rimantas Janeliauskas, pianistai Petras Geniušas, Sergejus Okruško
Halina Radvilaitė, Jurgis Karnavičius, Rokas Zubovas
Spalio 21 d.
Lietuvos kompozitorių sąjungos namai (Mickevičiaus g. 29)
TREČIASIS POSĖDIS. Romantizmo tradicijos tąsa ir iššūkiai modernioje komponavimo praktikoje
10.00 Inesa Dvužilnaja (Gardino universitetas, Baltarusija). Levo Abeliovičiaus kūryba (1912, Vilnius – 1985, Minskas) Baltarusijos muzikinės kultūros istorijoje: tautinės tapatybės įžvalgos
10.30 Margarita Katunian (Maskvos konservatorija, Rusija). R. Schumanno stiliaus atšvaitai XX a. muzikoje: naujas komentaras kaip savo kultūrinio tapatumo nustatymo forma
11.00 Peter Purin (Oklahomos baptistų universitetas, JAV). Valsas iš keturių? Manipuliavimas akompanimento schemomis Stepheno Sondheimo muzikiniame stiliuje
11.30–12.00 Pertrauka
12.00 Svetlana Barkauskas (Lietuva). Žmogus ir pasaulis Vytauto Barkausko Septintojoje simfonijoje
12.30 Igor Vorobjov (Sankt Peterburgo konservatorija, Rusija). Valerijaus Gavrilino „Karo meto laiškai“: dialogas su romantine tradicija
13.00 Jānis Kudiņš (Latvijos muzikos akademija). Neoromantizmo tendencijos XXI a. pradžios latvių kompozitorių simfoninėje kūryboje. Keletas latviškos stilistikos tradicijų aspektų Pēterio Vasko, Jurio Karlsono ir Arturo Maskato simfoniniuose kūriniuose
13.30 Diskusijos. Konferencijos uždarymas
Stendiniai pranešimai:
Vangelis Karafillidis (Valstybinė aukštoji mokykla, Komotinė, Graikija). Nicolo Astrinidžio (1921–2010) kompozicinė kalba „Dviejose graikų stiliaus pjesėse“ smuikui ir fortepijonui
Luminita Gutanu (Spiru Hareto universitetas, Bukareštas, Rumunija). Graikų liaudies muzikos ir vakarietiškų muzikinių tradicijų susiliejimas Vangelio Karafillidžio kūriniuose „Variacijos graikiško salos šokio tema“ ir „Mikrografijos“ Nr. 3 ir Nr. 4
Pavel Puşcaş (Muzikos akademija, Klužas, Rumunija). Filosofinės vokiečių romantizmo prielaidos
Konferencija vyksta anglų kalba.
Konferencijos medžiaga bus publikuojama.
Dėl detalesnės informacijos prašome kreiptis į konferencijos koordinatorių Marių Baranauską pmc@lmta.lt.
Informacija internete: http://pmc.lmta.lt/
Rengėjai:
Lietuvos kompozitorių sąjunga
Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Rėmėjai:
Lietuvos mokslo taryba
Kultūros rėmimo fondas
UAB „Piano.lt“