Sekite naujienas:
English
LATGA-A | IAMIC 
 
   
  Titulinis >
 
 
Klasikinė / Šiuolaikinė
Džiazas
Folk / World / Country
Pop / Rock / Urban
Elektroninė
Senoji estrada

Mūsų adresas

RENGINIAI

2008-10-26 -- 2008-10-30

KOMPOZITORIAUS DILEMA


Keturių diskusijų ciklas

Spalio 26-30, 15:00 val. Vilniaus Mokytojų namuose (Vilniaus g. 39)

 

Kūrėjo autonomiškumas šiandien yra gerokai pasenusi koncepcija. Kiekvienas kūrėjas šiandien yra glaudžiai susijęs su ištisa kūrybos „vartojimo“ ir vertinimo sistema, t.y. politika, ekonomika, meno rinka, žiniasklaida, mokymo įstaigomis ir pan. Kokia vieta šiandien tenka kompozitoriui kultūroje ir visuomenėje? Kaip meninė veikla siejasi su kitais kultūros laukais? Kokie yra ryšiai tarp kompozitoriaus ir jo(s) partnerių bei globėjų – leidėjų, prodiuserių, politikų, kritikų? ISCM Pasaulio muzikos dienų metu planuojamas atvirų diskusijų ciklas, kuriame bus kalbama apie kompozitorių pozicijas ir strategijas įvairiose šalyse.

 

Kompozitorius ir valstybė

Spalio 26 d., 15.00 val.

 

Ši sesija skiriama įvairioms valstybinėms kūrybos paramos strategijoms, kurios apima įvairius aspektus – individualius kompozitorių veiksmus (turint mintyje, kad dažnai pajamos iš kūrybos sudaro mažiau nei 50 % kūrėjo pajamų), institucinių užsakymų sistemą, kompozitorių kūrybos naudojimo skatinimo programas, pagaliau tam tikrus bendruomeninius / sąjunginius kompozitorių veiksmus. Kokia yra valstybinės kūrybos paramos situacija įvairiose pasaulio šalyse? Ar tikrai verta tikėtis išgyventi vien iš kūrybinio darbo ir ar tikrai parama lemia kūrybinio darbo kokybę? Kokie yra pagrindiniai argumentai teikiant paramą kūrybos skatinimui ir kodėl apie tai kalbame kaip apie nekvestionuojamą naudą?

 

Dalyviai:

Diskusiją moderuoja Richard Tsang (Honkongas, Honkongo Kompozitorių gildijos tarybos narys, ISCM prezidentas, kompozitorius)

John Davis (Australija, Australijos muzikos centro vadovas, ISCM viceprezidentas)

Henk Heuvelmans (Nyderlandai, Nyderlandų muzikos centro Šiuolaikinės muzikos skyriaus vadovas, ISCM sekretorius, Gaudeamus muzikos savaitės vadovas)

Ivo Josipović (Kroatija, Zagrebo bienalės prezidentas, Kroatijos kompozitorių draugijos tarybos narys, kompozitorius)

Olga Smetanová (Slovakija, Slovakijos muzikos centro vadovė, IAMIC (Tarptautinės muzikos informacijos centrų asociacijos) prezidentė)

Tapio Tuomela (Suomija, ISCM Suomijos sekcijos vadovas, festivalio „Time of Music“ meno vadovas, Suomijos autorių teisių gynimo asociacijos „Teosto“, kompozitorius)

 

Kompozitorius ir agentas

Spalio 27 d., 15.00 val.

 

Sesija skiriama mums mažiau pažįstamai sričiai – kompozitoriaus atstovavimui ir jo(s) muzikos propagavimui, išskiriant kelias skirtingais pagrindais veikiančias institucijas – komercinius leidėjus / agentus bei privačias ne pelno siekiančias organizacijas, užsiimančias kūrybos informacija ir promocija (tokias organizacijas kaip Muzikos informacijos centrai). Ko tikisi kompozitoriai iš savo atstovų ir kuo mūsų dienomis šie agentai gali būti naudingi? Kuo veikla komerciniame sektoriuje skiriasi nuo ne pelno siekiančių organizacijų? Ar turime ko pasimokyti vieni iš kitų? Koks šiandien yra paties kompozitoriaus vaidmuo propaguojant savo muziką? O gal svarbiausi kompozitoriaus agentai šiandien yra atlikėjai?

 

Dalyviai:

Diskusiją moderuoja John Davis (Australija, Australijos muzikos centro vadovas, ISCM viceprezidentas)

Magnus Anderson (Švedija, šiuolaikinės muzikos atlikėjas, gitaristas ir lektorius, buvęs Stokholmo naujosios muzikos festivalio meno vadovas)

Vykintas Baltakas (Lietuva, kompozitorius ir dirigentas)

Sally Cavender (Jungtinė Karalystė, „Faber Music“ atlikimų promocijos direktorė, „Faber Music“ vicepirmininkė)

Graham Hayter (Jungtinė Karalystė, CMPromotions agentūros savininkas, buvęs „Universal Edition“ promocijos vadovas Londone)

John McLahlan (Airija, kompozitorius, radijo laidų vedėjas, Airijos kompozitorių asociacijos vykdantysis direktorius)

 

Kompozitorius ir užsakymas

Spalio 29 d., 15.00 val.

 

Sesija skiriama šiuo metu bene labiausiai paplitusiai kūrybingumo skatinimo formai – kūrinių užsakymams. Užsakymus šiandien teikia atlikėjai, įvairios meno institucijos (festivaliai, teatrai, koncertinės organizacijos), medijos (valstybinės radijo stotys ir pan.); naujų kūrinių užsakymai bei premjeros tampa užsakovų prestižo reikalu, festivaliai vaikosi žinomų vardų ir kuria tinklus bendriems vis didesniems ir prabangesniems projektams. Ar visoje šioje prodiuserinėje „mašinoje“ nepasiklysta kūrėjas ir jo idėja, ar kompozitorius netampa šios sistemos įkaitu? Kita vertus – ar užsakymų sistema neskatina „greitos“ ir pernelyg neįpareigojančios proginės kūrinių gamybos, kurioje viršų pradeda imti ne kokybė, bet kiekybė?

 

Dalyviai:

Diskusiją moderuoja Lieven Bertels (Belgija / Nyderlandai, „Holland Festival“ muzikos programų meninis koordinatorius, ISCM Pasaulio muzikos dienų 2008 kuratorius)

Stephen Lias (Jungtinės Amerikos Valstijos, kompozitorius, Šiuolaikinių kompozitorių promocijos centro (CPCC) įkūrėjas)  

Andris Dzenītis (Latvija, kompozitorius ir šiuolaikinės muzikos kritikas, Jaunųjų kompozitorių kursų Dundagoje (2002-2006) ir Mazsalacoje (2008) įkūrėjas ir organizatorius)

Jonathan Harvey (Jungtinė Karalystė, kompozitorius)

Graham McKenzie (Jungtinė Karalystė, Huddersfieldo šiuolaikinės muzikos festivalio meno vadovas)

Rūta Prusevičienė (Lietuva, Lietuvos nacionalinės filharmonijos generalinė direktorė, Vilniaus festivalio vykdančioji direktorė)

 

Kompozitorius ir kritika

Spalio 30 d., 15.00 val.

 

Sesija skiriama viešajai kompozitoriaus kūrybos refleksijai ir jos reikšmei. Šiuolaikinės muzikos scenų fragmentacija ženkliai pakeitė kompozitoriaus ir kritiko santykius bei pačios muzikos kritikos funkciją. Išnyko „didžiosios idėjos“ ir bendros muzikos krypties pajauta, o kompozitoriaus ir jo muzikos kritiko dažniausiai nebesieja terpė ir kultūrinės patirtys. Be to, dabarties muzikos įvairovės akivaizdoje muzikos kritika vis dažniau tapatinasi su publika, atverdama  jai naujus muzikos pasaulius ir kintančias muzikos suvokimo formas, o ne su kompozitoriumi, pasitarnaudama jo meninių ideologijų įteisinimui. Kokią įtaką kūrybos procesui šiandien gali daryti kritika? Kokia yra šiandien jos galia apsprendžiant kūrėjo vietą socialiniame kultūriniame lauke ir jo(s) muzikos funkcionavimą? Ar šiuolaikinė muzikos kritika patenkina kaip niekada gausios pasaulinės kompozitorių bendruomenės poreikius? Kuo ypatinga kritiką praktikuojančių kompozitorių pozicija?

 

Dalyviai:

Diskusiją moderuoja Jurijus Dobriakovas (Lietuva, šiuolaikinių menų kritikas)

Andreas Engström (Švedija, naujosios muzikos žurnalo „Nutida Musik“ vyriausiasis redaktorius, ISCM „World New Music Magazine“ sudarytojas ir redaktorius, lektorius)

Sorin Lerescu (Rumunija, kompozitorius, ISCM Rumunijos sekcijos prezidentas)

Reinhard Oehlschlägel (Vokietija, šiuolaikinės muzikos kritikas, žurnalo „MusikTexte“ įkūrėjas ir redaktorius, buvęs ISCM „World New Music Magazine“ redaktorius)

Jan Topolski (Lenkija, šiuolaikinės muzikos kritikas, naujosios muzikos žurnalo „Glissando“ vyriausiasis redaktorius)

 

Diskusijos yra atviros visiems besidomintiems, jos vyks anglų k.
© Muzikos informacijos ir leidybos centras, A. Mickevičiaus 29, 08117 Vilnius, tel: (8 5) 272 69 86. Siųskite klausimus / komentarus adresu info@mic.lt
Visos tekstų, nuotraukų, logotipų, muzikos, iliustracijų teisės yra saugomos įstatymų. Medžiagą galima naudoti autorių ir atlikėjų reklamos tikslais, tačiau būtina minėti autorių ir šaltinį, jei jie yra žinomi. Jei tokių nuorodų nėra, šaltinis yra Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC).