Balandžio 21–25 d.
Šiuolaikinio meno centras, Vilnius
Balandžio 21 d., antradienis, 19 val.
Pixel (Danija)
The Drive (2009)
Reactable (Ispanija)
Tęsdamas pažintį su įrašų kompanijos „Raster-Noton“ proteguojamais garso menininkais ir jų naujausia produkcija, festivalis „Jauna muzika 2009“ pristato šių metų vasarį išleistą naują danų atlikėjo Pixel (Jon Egeskov) albumą „The Drive“ Albumas sumanytas kaip įsivaizduojamas garso takelis autoriaus kelionei automobiliu po JAV. Veikiami žemų gitaros stiprintuvo gaudesių ir grįžtamuoju ryšiu sužadinamų triukšmų, jungiamų su takiais ritmais, klausytojai gali vaizduotis dykumas, cheminių ginklų gamyklas, grublėtą kraštovaizdį, raketų paleidimo aikšteles ir priemiesčių naktinio gyvenimo siautulį...
Patį pirmąjį festivalio vakarą klausytojai taip pat turės unikalią progą išvysti ir išgirsti visiškai naujo tipo XXI a. elektroninį muzikos instrumentą – 2005 m. Barselonos Pompeu Fabra universiteto Muzikos technologijų grupės pristatytą „Reactable“. Tai interaktyvus muzikos instrumentas žaismingu pavadinimu (jį galima versti ir kaip „reaguojantį stalą“, ir kaip „gebantį reaguoti“), kuriuo grojama panašiai kaip dėliojamos vaikiškos „kaladėlės“ ant žaidimų stalo. Tik „kaladėlės“ čia nepaprastos – tai apie 40 skirtingų sintezatoriaus modulių, kurie pastatyti ant skaidraus stalviršio-ekrano ima švytėti ir skleisti garsus, sąveikaudami su kitais ant stalviršio esančiais objektais. Intuityvaus dizaino, „lengvai įkandamas“ naujokams ir nenuviliantis profesionalių atlikėjų, šis instumentas pastaraisiais metais pelnė daugybę apdovanojimų ir net garsiausių pop dievaičių dėmesį.
Bilieto kaina: 30 Lt
Balandžio 22 d., trečiadienis, 19 val.
Diissc Orchestra (Lietuva)
Zipped and reemixxed (2009)
Nepaklusnumą „laptopų diktatūrai“ jau antri metai festivalyje demonstruojantis DIISSC orkestras atlikimui naudoja kompaktinių plokštelių grotuvus, laikmačius, savotiškas grafines partitūras bei kitokią low techniką. Keturių gan skirtingo braižo kompozitorių grupę vienija siekis kuo labiau tolti nuo kompiuterinių technologijų ir artėti prie „pieštuko ir trintuko“. Pirmasis kolektyvo albumas „D. O.“ neseniai pelnė geriausio 2008 m. elektroakustinio kūrinio vardą Lietuvos kompozitorių sąjungos organizuojamuose geriausių kūrinių apdovanojimuose. Internete publikuotą jo versiją jau parsisiuntė 30 000 vartotojų visame pasaulyje. Šiemet festivalyje orkestras pristatys naują programą „Zipped and reemixxed“. Tai muzikinė kelionė, įkvėpta muzikinio paveldo nuo Bacho, Ravelio iki Cage’o, Stockhauseno, Reicho ir Merzbow, pasibaigianti kone eschatologine Madonnos ir Michaelo Jacksono idiomų dvikova.
Bilieto kaina: 20 Lt
Balandžio 23 d.,ketvirtadienis, 19 val.
Thaw (Lenkija)
We Love STEIM (Nyderlandai)
Alex Nowitz – Voicescapes (2008)
Alex Nowitz – Studies for Self-Portrait (2008)
Byungjun Kwon – Hypermetropia (2008)
Lenkų atlikėjas Hubertas Napiórskis vadovaujasi daugeliui laisvai eksperimentuojančių menininkų itin patraukliu veiklos modeliu: jis įkūrė nepriklausomą įrašų kompaniją „Astipalea Records“ ir jos rėmuose plėtoja įvairias savo muzikinės veiklos kryptis, pasivadinęs keliais skirtingais pseudonimais. Šįsyk Vilniuje jis koncertuos kaip Thaw – preparuotos, triukšmo, drone stiliaus ir konkrečiosios muzikos atlikėjas, o jo pasirodymą lydės Piotro Olczako gyvai kuriamos videoprojekcijos.
Amsterdame įsikūrusi STEIM (Elektroinstrumentinės muzikos studija) jau keturis dešimtmečius skatina tiesioginių fizinių sąsajų kūrimą ir pelno pasaulinį pripažinimą kaip pažangiausių gyvosios elektronikos koncepcijų lopšys. Šiemet „Jauna muzika“ pristato projektą „We Love STEIM“, skirtą studijos 40-mečiui. Jame dalyvaujantis kompozitorius ir balso menininkas Alexas Nowitzas (Vokietija) atliks savo kūrinius balsui ir gyvajai elektronikai, kurios rinkinį jis susikūrė pats iš STEIM programinės įrangos, kompiuterio ir dviejų „Wiimote“ valdiklių. Kitas projekto dalyvis – Vilniuje jau viešėjęs Byungjun Kwonas (Pietų Korėja) – taip pat savo veiklą pradėjo kaip dainininkas ir dainų kūrėjas, tačiau „Jaunoje muzikoje“ atliks vieną naujesnių savo audiovizualinių kūrinių „Hypermetropia“, kuriame kameros ir projektoriaus pagalba garsas paverčiamas spalva ir šviesa. Projektas pristatomas bendradarbiaujant su Aušra Listavičiūte ir remiant STEIM bei Nyderlandų karalystės ambasadai Vilniuje.
Bilieto kaina: 20 Lt
Balandžio 24 d., penktadienis, 19 val.
Anton Lukoszevieze – violončelė ir gyvoji elektronika (Jungtinė Karalystė)
Egidija Medekšaitė – Oscillum (2008)
Justė Janulytė – Psalms (2008)
Ričardas Kabelis – CCCC (2008)
Arturas Bumšteinas – Studie Zwei (2009)
Jurgis Mačiūnas – In Memoriam to Adriano Olivetti (1962)
Mathew Adkins – Between lines (2008)
Choras “Brevis” (Lietuva)
Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Gintautas Venislovas
Ugnė Giedraitytė – Graduale (šokantiems balsams) (2009)
Laima Jedenkutė – Žvėris išeina į dykumą (2009)
Marius Salynas – Kregždėlaiškis (2009)
Žmogaus balsas ir jo deriniai su elektronika – palyginti mažai „Jaunos muzikos“ tyrinėta niša. Šiemet ją šalia STEIM dedikacijų užims pirmą kartą festivalyje dalyvaujantis, įvairiausių žanrų eksperimentų nesibaidantis choras „Brevis“. Jis atliks trijų jaunų lietuvių kompozitorių specialiai festivaliui sukurtas kompozicijas chorui ir elektronikai.
Pirmajame to paties vakaro projekte girdėsime lietuvių kilmės britų violončelinininko Antono Lukoszevieze’s inicijuotą programą. Ypatingą dėmesį avangardinei, eksperimentinei ir improvizacinei muzikai skiriantis violončelininkas jau ne pirmus metus domisi lietuvišku avangardu ir rūpinasi jo sklaida pasaulyje. Pradėjęs nuo Jurgio Mačiūno ir Ryčio Mažulio, pernai jis užsakė kūrinius violončelei ir elektronikai trims minimalizmą ir asketizmą nuosekliai kultivuojantiems lietuvių kompozitoriams (Egidijai Medekšaitei, Justei Janulytei ir Ričardui Kabeliui) ir atliko jų premjeras Huddersfieldo šiuolaikinės muzikos festivalyje. „Jaunoje muzikoje“ girdėsime jų lietuviškas premjeras, papildytas Jurgio Mačiūno fliuksistiniu opusu, Arturo Bumšteino paskyrimu avangardo klasikai „Studie Zwei“ ir subtiliai „tarp eilučių“ bylojančia Mathew Adkinso kompozicija.
Bilieto kaina: 20 Lt
Balandžio 25 d., šeštadienis, 19 val.
Kangding Ray (Prancūzija)
Automne Fold (2008)
Pink Twins (Suomija)
Festivalyje užsimezgusią vokalo liniją pratęs muzikos, achitektūros ir audiovizualinių instaliacijų srityse dirbantis prancūzų menininkas Kanding Ray (David Letellier). Pagrindinė pernai „Raster-Noton“ išleisto jo antrojo albumo „Automne Fold“ tema – vokalas, traktuojamas kaip žaliava, iš kurios formuojami ritmai, melodijos ir abstrakčios faktūros. Tai instrumentinis keturiolikos „sulankstytų“ takelių albumas – tarytum kinematografiška kelionė tarp „grūvo“ ir jausmų.
Festivalį užbaigs vienas žymiausių Suomijoje (ir visoje Skandinavijoje) elektronikos duetų – „Pink Twins“. Brolių Vesos ir Juhos Vehviläinenų kūryboje susipina muzikinė ir vizualinė kūryba, o jų darbo medžiaga – vaizdų, garsų ir pojūčių nuotrupos, suskaidomos į smulkiausias daleles ir surenkamos į ritmų ir triukšmų konstrukcijas. „Jaunoje muzikoje“ duetas žada atlikti improvizaciją naujausios savo kūrybos pagrindu.
Bilieto kaina: 30 Lt
Informacija lankytojams:
Bilietus į festivalio koncertus galima įsigyti ŠIUOLAIKINIO MENO CENTRO kasoje (Vokiečių g. 2) nuo balandžio 16 d. Kasa dirba II–VII 12–19.30 val.; tel. (8 5) 212 1945. Bilietus taip pat galima užsisakyti ir įsigyti internetu sistemoje bilietai.lt, trumpuoju numeriu 118 (1,50 Lt/min) arba visose bilietai.lt platinimo vietose.
Kontaktams:
Vytautas V. Jurgutis, festivalio kuratorius
tel. (5) 272 1727, 8 680 29848, jaunamuzika@lks.lt
Veronika Janatjeva, festivalio atstovė spaudai
tel. 8 612 52121, veronika.jan@gmail.com
Festivalį rengia Lietuvos kompozitorių sąjunga
Festivalio partneriai: LR Kultūros rėmimo fondas, ŠMC, Nyderlandų karalystės ambasada Vilniuje
Festivalio televizija: „Lietuvos ryto“ televizija
Festivalio radijas: Opus 3
Festivalio informaciniai rėmėjai: Entertainment Bank
Festivalio viešbutis: Conti
Festivalio vežėjas: airBaltic
Festivalio rėmėjas: Konferenta