Muzikos komponavimo principai: orkestras kaip fenomenas
ORKESTRUOTĖS MEISTRIŠKUMO KURSAI
Balandžio 20 d.
Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29
I Seminaras
10.00 – 13.00
Prof. Ertugrul Sevsay (Muzikos ir scenos menų universitetas, Viena, Austrija)
Temos:
- Instrumentuotės ir orkestruotės techniniai pagrindai
- Skirtumai tarp instrumentuotės ir orkestruotės
- Vienos Klasikų įtaka kitoms orkestruotės mokykloms ir stiliams
- Tęsiamų garsų svarba orkestruotėje
- Tutti (tipai, orkestravimo technikos, iššūkiai)
- Orkestro dinaminiai balansai
Balandžio 21 d.
Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29
II seminaras
10.00 – 13.00
Prof. Ertugrul Sevsay (Muzikos ir scenos menų universitetas, Viena, Austrija)
Temos:
- Kaip rašyti akordus styginiams instrumentams
- Problemos rašant pučiamiesiems instrumentams
- Mocarto simfonijos nr.41 C-dur (Jupiterio) I dalies analizė
9-OJI TARPTAUTINĖ MUZIKOS TEORIJOS KONFERENCIJA
Balandžio 22 d.
Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29
9.40 Dalyvių registracija
10.00 Atidarymas
10.15 Pirmasis posėdis: „Orkestrinio mąstymo sąvokos. Istoriniai orkestro evoliucijos ženklai“
Pavel Puscas (Muzikos akademija, Kluž, Rumunija)
Orkestro definicija XX a. antrojoje pusėje (remiantis kamerinės simfonijos žanru)
Svein Hundsnes (Stavangerio universitetas, Norvegija)
Čaikovskio orkestrinis stilius
Igor Vorobyev (Sankt Peterburgo konservatorija, Rusija)
Simfoninė antiutopija kaip suvokta būtinybė (keletas XX a. 3-ojo dešimtmečio ir 4-ojo dešimtmečio pradžios sovietinio simfoninio stiliaus bruožų, remiantis Gavriilo Popovo Pirmąją simfonija)
12.00-12.30 Pertrauka
Violeta Tumasonienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Orkestro reikšmė lietuvių šiuolaikinėje religinėje muzikoje Šventojo Rašto motyvais
Anton Rovner (Maskvos konservatorija, Rusija)
Aleksandro Skriabino orkestrinis muzikinis stilius, remiantis jo nebaigtuoju „Įvadiniu veiksmu“
* * *
15.30 Apskritojo stalo diskusija
Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29
Balandžio 23 d.
Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29
10.00 Antrasis posėdis: „Orkestras kaip kultūrinė tradicija. Orkestro tembrinės galimybės“
Ertugrul Sevsay (Muzikos ir scenos menų universitetas, Viena, Austrija)
Orkestrinę spalvą lemiantys faktoriai
Mantautas Krukauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Elektroniniai instrumentai bei kompiuterinės technologijos šiuolaikiniame orkestre
Marius Baranauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Gamelano orkestro struktūrinio organizavimo principai kaip alternatyva Europinės kultūros orkestrui
11.30-12.00 Pertrauka
Kalliopi Stiga & Georges Karagiannis (Atėnų universitetas, Graikija)
Rytų ir Vakarų muzikos susitikimą su graikiškuoju orkestru lydi buzukio garsai
Csilla Petho-Vernet (Sorbonos universitetas, Paryžius, Prancūzija)
XIX a. Vengrijos čigonų orkestrų pastovumas ir kaita: instrumentai, sąskambiai, tembrai
* * *
16.00
M.K.Čiurlionio namai, Savičiaus 11
Darius Kučinskas (Kauno technologijos universitetas)
Čiurlionio orkestras
Rimantas Janeliauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
M.K.Čiurlionio neatpažintas ciklas. Sonatinės-simfoninės ciklo potencijos
M.K.Čiurlionio neatpažintas ciklas
atlieka Halina Radvilaitė, fortepijonas
Balandžio 24 d.
Kompozitorių namai, A. Mickevičiaus 29
10.00 Trečiasis posėdis: „Orkestrinio mąstymo principai šiuolaikinėje muzikoje“
Svetlana Barkauskas (Lietuva)
Orkestrinių grupių sąveika Vytauto Barkausko simfoninėje muzikoje
Elvio Cipolone (Strasbūro universitetas, Prancūzija)
Orkestruojant gamtą
Linas Balčiūnas (Vilniaus Jėzuitų gimnazija)
XXI a. Lietuvos kompozitorių kūriniai simfoniniam orkestrui
11.30-12.00 Pertrauka
Gaël Navard (Sophia Antipolis universitetas, Nica, Prancūzija)
Atvirųjų formų orkestrinių kūrinių komponavimas: Mortono Feldmano „Intersection I“ ir Henri Pousseuro „Les fouilles de Jeruzona“ analizė
Antanas Kučinskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
Naujųjų technologijų orkestrai: tarp inovacijų ir simuliacijų
13.00 Diskusijos. Konferencijos uždarymas.
Stendiniai pranešimai:
Rimantas Janeliauskas (Lietuvos muzikos ir teatro akademija)
O.Balakausko simfonijos Nr.2 kompoziciniai (harmoniniai, ritminiai, orkestriniai) aspektai
Olga Sakhapova (Nižnij Novgorodo konservatorija, Rusija)
Skambanti Claude’o Debussy orkestro erdvė