Londone įsitvirtinęs šiuolaikinės klasikos klubinės nakties projektas „Nonclassical“, sumanytas Sergejaus Prokofjevo anūko Gabrielio Prokofjevo, birželio 14-osios vakarą persikels į Anykščius.
Festivalio „Vasaros klavišas“ kontekste pristatomas projektas „Nonclassical Lietuva“ į vietinę terpę perkels savo renginių strategiją – klasika neklasikiniu formatu – pagal kurią koncerte rotuos šiuolaikinės muzikos atlikėjai iš Lietuvos ir Londono klubinės kultūros scenoje veikiantys diskžokėjai, o programoje suksis šiuolaikinės klasikos remiksai bei originalios kompozicijos, tarp kurių ir lietuvių autorių Gintaro Sodeikos bei Juliaus Aglinsko kūriniai.
2004 metais Londone atsiradusį „Nonclassical“ klubinės nakties bei nepriklausomos įrašų kompanijos projektą įkūrė Gabrielis Prokofjevas – šiuolaikinės muzikos terpėje nardantis kompozitorius, prodiuseris ir diskžokėjas. Per 10 „Nonclassical“ egzistavimo metų jis sukūrė gyvai atliekamos šiuolaikinės muzikos judėjimą, atšviežinusį požiūrį į jos pateikimą, sklaidą bei vartojimą. Tuo metu, kai „cinikai kartojo savo rūškanas pranašystes dėl šiuolaikinės klasikos industrijos ateities“, „Nonclassical“ ėmė aktyviai veikti, pasitelkdami naujas bendradarbiavimo strategijas, koncertų formas ir formuodami kitokius klasikinės muzikos vartojimo įpročius – laikraštyje „Financial Times“ tvirtino Laura Battle.
Viena iš pagrindinių „Nonclassical“ renginių sėkmės priežasčių – siekis šiuolaikinę klasiką pateikti lyg roką ar klubinę elektroniką, sukuriant neformalią koncerto aplinką. Kitas svarbus „Nonclassical“ koncertų struktūrinis elementas – atlikėjų rotacija: nuo klasikinės muzikos atlikėjų, taip pat atsidavusių ir akademinės šiuolaikinės muzikos atlikimams, iki diskžokėjų, pateikiančių šių sričių muzikos remiksus. „Naujausias Londono naktinių klubų rajono garsas yra gaivūs „byto“ ir Beethoveno miksai. Taip, išgirdote teisingai – klasika oficialiai yra jėga... Iki tol ramiai ir tyliai virusi scena po „Nonclassical“ sesijų pagaliau atsirado hipsterių radare“ – laikraštyje „The London Paper“ entuziastingai rašė Serena Kutchinsky.
Pagal analogišką klubinės nakties sesijos formatą Anykščių kultūros centre nuo 19 val. vyks ir „Nonclassical Lietuva“ renginys, kuriame šiuolaikinę klasiką remiksuos minėtasis Gabrielis Prokofjevas ir Londono klubinės scenos diskžokėja Nwando Ebizie, kurios repertuare dažnai skamba rekomponuoti Steve’o Reicho, Karlheinzo Stockhauseno, Louis Andriesseno kūriniai, nišinės eksperimentinės elektronikos kompozicijos bei nauja „Nonclassical‘‘ atlikėjų muzika. Šį sykį jie ketina pristatyti Steve’o Reicho, britų kompozitorių Maxo de Wardenerio, Matthew Fairclough ir paties Gabrielio Prokofjevo muzikos remiksus. Pastarojo kūrinį „Cello Multitracks“ violončelei ir elektronikai interpretuos sparčiai augantis violončelininkas Arnas Kmieliauskas, keletą metų buvęs kamerinio orkestro „NI&Co“ nariu.
Į „Nonclassical Lietuva“ projektą taip pat įsitrauks ir nesenai susibūręs fortepijoninis duetas „Tempora“, kurio narės Laura Klimauskaitė ir Lukrecija Petkutė-Dailydienė atliks Gintaro Sodeikos „Cikadas“ bei Juliaus Aglinsko „Fragmentus“. Šios kompozicijos versija dviems virtualioms klaviatūroms pelnė LMTA Muzikos inovacijų studijų centro ir festivalio „Jauna muzika“ organizuoto elektroninių ir kompiuterinių kūrinių konkurso premiją. „Nonclassical Lietuva“ sesijoje skambės ir Juliaus Aglinsko garso takeliai, kartu su videomenininkės Emilijos Škarnulytės sukurtais trumpametražiais filmais „38-oji šiaurės horizontalė“ ir „Song-do“, kuriems ir buvo kurta jaunosios kartos autoriaus muzika.
MILC inf.