Šių metų festivalio „Jauna muzika”, vyksiančio balandžio 21-26 d., programa pristato penkis koncertus, pasižyminčius skirtinga šiuolaikinės muzikos stilistika. Kiekvienas iš jų turi aiškiai išreikštą autorinę viziją. Tokiu būdu šiandieninėje bendradarbiavimo, persipynusių kontekstų, bendrųjų tendencijų, sumišusios estetikos, dinamiškų permainų laikais festivalis bando permąstyti autoriaus vaidmenį, autorinės vizijos galimybę. Ji nebūtinai siejama su pabrėžtinu inovatyvumu ar laiko diktuojamų impulsų atspindžiu. Atvirkščiai, čia aptinkame tam tikrų autonomiškos, charakteringos, per laiką subrandintos, unikalumu ir išskirtinumu pasižyminčios kūrybos apraiškas. Tai kiek paradoksalus, bet laiko patikrintas požiūris į aktualumą: iš tiesų nauja, inovatyvu ir šiuolaikiška neretai yra tai, kas atlaiko staigių madingų antplūdžių sukeltas netikrumo nuojautas, priima jų iššūkius, pasiūlo savitą atsaką į juos ir taip atskleidžia tikruosius estetinius poreikius bei juos realizuojančias formas.
Nacionalinės premijos laureato
Šarūno Nako „Apolono beprotybė” (angl.
Delirium of Apollo) – seansas fortepijonui, įvairioms kanklėms, įrašytiems balsams, triukšmams ir transliacijos prietaisams – pasiūlo savitą Antikos mitologinio siužeto apie dramatišką Apolono ir Dafnės meilės istoriją interpretaciją. Jaunesnės kartos kompozitoriaus, vieno aktyviausių ir produktyviausių tarpdisciplininės kūrybos srities menininko
Arturo Bumšteino „Besileidžiantis laiptais Gamelanas” sujungia du meno istorijos motyvus: konceptualizmo pradininko Marcelio Duchampo post-kubistinę vizualios reprezentacijos studiją ir Indonezijos Gamelano orkestro vaizdinį, perteiktą autentiškų jį sudarančių instrumentų skambesiu. Unikalus, išraiškingas kompaktinių diskų grotuvų orkestras DIISSC Orchestra, kurį sudaro kompozitoriai
Jonas Jurkūnas,
Martynas Bialobžeskis,
Vytautas V. Jurgutis,
Antanas Jasenka, kartu su trimitininku Algirdu Januševičiumi atliks kompozitorių
Mindaugo Urbaičio,
Mykolo Natalevičiaus,
Ginto K kūrinius. Klasikinės kompozicijos ir eksperimentiško sceninio šou, sukuriamo pasitelkiant tokias neįprastas trechnologijas kaip CD grotuvai, chronometrai ir kt., derinys tikrai unikalus. Svečias iš Lenkijos Robertas Piotrowiczius, pasitelkdamas modulinį sintezatorių, atliks gyvą struktūrišką improvizaciją, atskleisdamas savitą šios pastaruoju metu populiarios, retro-technologijų žavesį perteikiančios muzikavimo metodikos interpretaciją. Jono Sakalausko bei choreografės Agnijos Šeiko sukurta, šokio teatro „Padi Dapi fish” ir menininkų grupės „Žuvies akis” atliekama šokio opera „Dykra” pateiks šiuolaikišką operos interpretaciją bei išplės festivalio geografiją – opera bus atlikta Klaipėdoje. Festivalį vainikuos svečio iš JAV, pasaulinės
ambient muzikos žvaigždės Williamo Basinskio pasirodymas netrukus pasirodysiančių albumų „Kaskada” ir „Potvynis” pagrindu. Grakšti, trapi, skaidri, lyriška nuotaika sups klausytojus, besiklausančius vieno vienintelio fortepijono motyvo pagrindu sukurtų statiškų, palengva besiplėtojančių variacijų.
Balandžio 21 d., antradienį, 18 val., Piano.lt koncertų salėje (Trakų g. 9/1, Vilnius) prieš pirmąjį festivalio koncertą įvyks festivalio spaudos konferencija. Konferencijoje dalyvaus festivalio kuratorius, kompozitorius Antanas Jasenka, kompozitoriai Šarūnas Nakas ir Martynas Bialobžeskis, festivalio koordinatoriai Marija Grikevičiūtė ir Tautvydas Bajarkevičius. Kviečiame registruotis atstovo spaudai akreditacijai elektroniniu paštu tautvydas.bajarkevicius@gmail.com iki balandžio 20 d.
Išsamią festivalio programą rasite
čia