Muzikos informacijos ir leidybos centras išleido šeštąjį apžvalginį lietuvių šiuolaikinės muzikos CD „Zoom In 6“
Šį kartą „Zoom“ serijoje – ryškiausia 2006 metų lietuvių kamerinė muzika, kurią reprezentuoja septynių kompozitorių kūriniai. Vieni jų sukurti Lietuvos ar užsienio festivalių, kiti – atlikėjų užsakymu, tačiau ir pirmi, ir antri yra potencialūs repertuariniai opusai, jau išlaikę premjerinio atlikimo egzaminą. Kai kurie jų jau spėjo pelnyti ir reikšmingų įvertinimų: Ramintos Šerkšnytės „Migdolų žydėjimas“ buvo pripažintas geriausiu 2006 metų kameriniu kūriniu Lietuvos kompozitorių sąjungos organizuojamame metų kūrinių konkurse, o Ugnės Giedraitytės „Panneau“ tame pačiame konkurse autorei pelnė metų debiutantės prizą bei buvo įvertintas antrąja premija Tarptautinėje kompozitorių tribūnoje Paryžiuje (2007), jaunųjų kompozitorių kategorijoje.
Ramintos Šerkšnytės „Migdolų žydėjimas“, kurį įkvėpė to paties pavadinimo Van Gogho tapybos darbas, papildė autorės „muzikinių peizažų“ kolekciją. Įvaizdžių ir tembrinių potėpių originalumu šis opusas nenusileidžia monumentaliesiems jos „Kalnams migloje“ bei „Aisbergui“, ar komplikuotam ir veržliam „Sūkuriui“.
Ugnės Giedraitytės kompozicijoje „Panneau“ taip pat svarbūs muzikiniai įvaizdžiai, turintys atitikmenis realybėje (pvz., aidas, bangos), iš kurių autorė ir sulipdė savo muzikinį panò. Šis kūrinys, rašytas bakalauro diplominiam darbui – tarsi mažas koncertas klarnetui ir styginių orkestrui. Išraiškingą klarneto partiją meistriškai atlieka kompozitorės brolis Vytautas Giedraitis, kuris ir buvo „Panneau“ inspiratorius.
Šiame diske tiesiog akivaizdi jaunųjų kompozitorių persvara. Dar dvi joms atstovaujančios kūrėjos – Žibuoklė Martinaitytė bei Egidija Medekšaitė savo kūrinių struktūras grindžia skaičių kombinacijomis: pirmosios kompozicijoje „Apglėbtas tuštumos grožio“ daugumą elementų nulemia skaičius 6, o štai antroji opuse „Panchami“ mikrointervaliką bei ritmo liniją generuoja remdamasi keturių skaičių eile.
Savo temoms bei stilistikai ištikima vyresnioji kompozitorių karta. Osvaldo Balakausko „Combo Zed“ – subtilios užuominos į džiazą, Algirdas Martinaitis savo „Emmaus“ toliau plėtoja religinės tematikos leitmotyvus, o štai Vidmantas Bartulis „Skaldykloje IV“ (kaip ir ankstesnėse trijose) lengvabūdiškai polemizuoja su praeities muzika (taip pat ir savo).
Diskas išleistas lietuvių muzikos propagandos tikslais ir platinamas nemokamai tarp muzikos profesionalų, susijusių su lietuvių muzikos sklaida.
Leidinio partneriai – CBC Radio-Canada, Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, New Music Concerts Ensemble (Kanada), „Gaidos“ bei „Jaunos muzikos“ festivaliai. Leidinį parėmė Lietuvos kultūros ir sporto rėmimo fondas.
MILC inf.