Spalio 8-10 d. Lietuvos muzikos industrijos atstovai dalyvaus muzikos mugėje PopKomm Berlyne. Lietuvos muzikos eksporto biuro organizuojamame bendrame Lietuvos stende (Hall 20 / 109c) dirbs leidėjai, platintojai bei įvairių agentūrų atstovai, viso 10 įmonių bei organizacijų: „Bomba“, „Cukrus Media“, „Intervid“, „Monaco Production“, „Prior Musica“, „Ryralio Records“, „Zona Music“, „Baltos lankos Export & Import“, VšĮ „Vilnius – Europos kultūros sostinė“ bei Lietuvos muzikos eksporto biuras.
Nors organizatoriai daugiausia dėmesio skiria Europos muzikai, „PopKomm“ muge vis labiau domisi ir kitų šalių (kaip antai JAV, Australija, Pietų Afrika) muzikos industrijos atstovai.
„PopKomm“ programą sudaro trys renginiai – mugė, konferencija bei festivalis. Gyvosios muzikos industrija yra bene svarbiausias renginio aspektas, šiai industrijos šakai skiriama speciali erdvė, kurioje dirbs žinomos agentūros bei festivalių atstovai.
Festivalio organizatoriai tiki, kad niekas negali pakeisti gyvos muzikos, ir pabrėžia vis didėjančią „nišinės“ kūrybos paklausą – todėl tiek daug dėmesio skiriama koncertams, kurie vyks net 25-iuose oficialiuose festivalio klubuose. Pagrindinė festivalio vieta – „Kulturbrauerei“ (Kultūros bravoras) Rytų Berlyne, vienijantis 8 klubus. Stilistinės festivalio ribos įvairuoja nuo rock/pop iki hiphopo, chanson, punk ir electro.
Visi festivalio koncertai yra atviri publikai; dažnai teigiama, kad tokio masto ir stilistinės įvairovės festivalis apskritai yra galimas tik Berlyne – mieste, turinčiame itin gausią, atvirą ir smalsią naujovėms publiką.
Nemažiau įdomi ir konferencinė „PopKomm“ mugės dalis. Kaip visuomet daug dėmesio bus skiriama gyvai muzikai ir jos funkcionavimui, mobiliam ir skaitmeniniam muzikos platinimui, naujiems ir seniems muzikos verslo modeliams bei kūrėjų ir atlikėjų perspektyvoms.
Kasmet vienai kuriai nors valstybei (kuri įvardijama kaip „PopKomm“ šalis partnerė) atitenka išskirtinė galimybė pristatyti savo muziką visose trijose mugės platformose: ji turi didžiausią plotą ekspozicijų salėse, gali įvairiapusiškai pristatyti savo šalį konferencijos programoje bei gauna išskirtinę galimybę savo atlikėjų pasirodymams pagrindinėje festivalio vietoje – „Kulturbrauerei“. Šiemetinė „PopKomm“ šalis partnerė yra Turkija.
Praėjusiais metais „PopKomm“ mugėje lankėsi daugiau nei 15000 muzikos industrijos profesionalų iš 57 šalių. Stenduose dirbo 886 kompanijos.
Lietuvos pristatymas „PopKomm“ mugėje organizuojamas trečią kartą, jį remia Lietuvos kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros rėmimo fondas.
MILC inf.