Nauja „Zoom in“ serijos
kompaktinė plokštelė, kitaip nei iki šiol, nėra skirta praėjusių metų muzikinei panoramai. Derindamas šį leidinį prie „Pasaulio muzikos dienų 2008“, Muzikos informacijos ir leidybos centras parengė kiek kitokio turinio CD ir muzikos pasauliui pristato jaunąją lietuvių kompozitorių kartą. Į plokštelę buvo atrinkti 1975-1984 metais gimusių autorių kūriniai, o jų sukūrimo laikotarpis aprėpia 1999–2007 metus.
Apibendrintai kalbėti apie šią kompozitorių kartą – gana sudėtinga. Kaip teigia CD bukleto pagrindino teksto autorius muzikologas Linas Paulauskis, „tai nėra tokia kūrėjų karta, kurią vienytų panaši stilistika, estetinės nuostatos ar pasaulėžiūros bruožai (kaip lietuvių muzikoje yra buvę su šeštuoju ir septintuoju dešimtmečiais gimusių kompozitorių kartomis). Kiekvienas iš čia pristatomų autorių vis kitoks, kiekvienas suformavęs savą muzikos kalbą bei ją supančių reikšmių lauką.“ Ir juos siejantys bendrumai – labiau išoriniai, susiję su nepriklausomos Lietuvos teikiamomis galimybėmis, pradedant kur kas efektyvesne ir nebevaržoma informacijos sklaida, baigiant įvairiomis tarptautinio menininkų bendradarbiavimo bei ilgalaikių studijų užsienyje programomis.
Į „Zoom in 7“ stengtasi atrinkti tuos kūrinius, kurie būtų ryškiausi jų autorių kūrybinės individualybės ir polinkių atspindžiai. Ramintos Šerkšnytės „Kalnai migloje“ atskleidžia ją kaip orkestro meistrę, tapančią įdvasintus, spalvingus ir dramatinės įtampos kupinus neoromantiškus muzikinius peizažus. Ugnė Giedraitytė – kameriškesnio plano kompozitorė; jos „Panneau“ perteikia visai jos kūrybai būdingą giedrą nuotaiką ir tam tikrą „prancūzišką“ eleganciją. Pastaroji nesvetima ir Mariui Baranauskui, kurio „Giesmė erdvei“ liudija, kad tai veikiau racionalios nei intuityvios mąstysenos kūrėjas, kažkiek artimas spektrinės muzikos estetikai. Jos apraiškos aptinkamos ir Egidijos Medekšaitės kūryboje, tačiau jos „Phasing“ skamba visai kitaip: itin detalizuotos faktūros susilieja į vientisą, išgrynintą garsinę substanciją. Pastarąja savybe dar labiau išsiskiria „monolitiška“ ir sykiu „organiška“ Justės Janulytės muzika: jos „Akvarelė“ nuskamba kaip vientisa dinaminė banga, vienas įkvėpimas ir iškvėpimas. Ramūno Motiekaičio kompozicijos „Tylinčių daiktų muzika“ pulsavimas kitoks: daug įkvėpimų ir iškvėpimų ir itin svarbus tylos vaidmuo, liudijantis autoriaus artumą rytietiškajai estetikai. Visiškas kontrastas – maksimaliai prisodrinta Vytauto V. Jurgučio muzika: jo „Terra tecta“, regis, sprogsta nuo įvykių gausos, išplėstinių grojimo technikų ir elektroninių skambesių įvairovės. Arturo Bumšteino kompozicijoje „Esperantosound“ girdimas dar kitas akustinių ir elektroninių skambesių santykis, artimesnis minimalizmui bei atspindintis autoriaus patirtį tarpžanrinių projektų sferoje.
Diskas išleistas lietuvių muzikos propagandos tikslais ir platinamas nemokamai tarp muzikos profesionalų, susijusių su lietuvių muzikos sklaida.
Leidinio partneriai – Naujosios muzikos komunikacijos centras, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, „Gaidos“ bei „Jaunos muzikos“ festivaliai. Leidinio leidybą parėmė Lietuvos Respublikos Kultūros ministerija.
MILC inf.