nuotrauka: Dmitrij Matvejev
|
"
Mažulis yra kompozitorius, į kurio kūrybą labai noriu atkreipti dėmesį, man ji patinka ir tikrai turėtų būti geriau žinoma pasaulyje", - sako dažnai užsukantis į Vilnių flamandų kompozitorius, koncertų prodiuseris ir įrašų leidėjas Patrickas de Clerckas. Jau pradėtas įgyvendinti konkretus planas: jo įrašų kompanijos
Megadisc Classics kataloguose pasirodė du autoriniai Ryčio Mažulio kompaktiniai diskai -
Cum essem parvulus ir
Twittering Machine; netrukus turėtų pasirodyti ir trečiasis diskas, kuriame bus įrašyti akustiniai mikrotoniniai Ryčio Mažulio kūriniai.
Patrickas de Clerckas buvo ir vienas naujausio Ryčio Mažulio opuso "Forma yra tuštuma" iniciatorių, pageidavęs naujo kūrinio nuolatinių kompozitoriaus partnerių, vieno geriausių Baltijos vokalinių ansamblių - Latvijos radijo choro solistų - koncertui Handelsbeurs salėje Gente balandžio 22 d.; koncerto programoje taip pat dalyvaus flamandų violončelininkas
Arne Deforce. Naujasis Mažulio darbas sumaniai įkomponuotas šalia Josquino des Prés, Phillo Niblocko, Martino Vilumo, Giacinto Scelsi ir Nikolaso Gomberto kompozicijų. Kūrinio premjera ką tik įvyko festivalyje "Jauna muzika".
Savo naujajame kūrinyje "Forma yra tuštuma" kompozitorius toliau studijuoja mikrointervalines struktūras - šį sykį jis imasi radikalių mikrointervalinių "serijų", sudarytų iš 360 natų sekos (12 temperuotų pustonių, padalytų į 30 dalių) ir įvairiai transformuojamų pasitelkiant messiaenišką interversijų techniką. Akivaizdu, kad visos šios manipuliacijos tapo rimtu iššūkiu atlikėjams, o technologinėms spekuliacijoms paprastai nepasiduodantiems klausytojams - tikru masalu pasinerti į specifinius kompozitoriaus akustinius ritualus.
© Daiva Parulskienė
Lietuvos muzikos link Nr. 12