Turbūt nė vienas Lietuvos džiazo muzikantas savo muzika nekėlė tiek aistringų diskusijų kaip eksperimentatorius Juozas Milašius (g. 1968). Gitaristas, kompozitorius ir įvairių performansų autorius, pagarsėjęs kaip bekompromisiškiausias Lietuvos džiazmenas, išbandė ir totalųjį free, ir triukšmo galimybes, ir alternatyvius garso išgavimo būdus, taip provokuodamas tiek beatodairiškas simpatijas, tiek kategorišką opoziciją.
Džiazo scenoje pasirodęs 1986 m. su Petro Vyšniausko kvartetu, Juozas Milašius dalyvavo Vladimiro Čekasino, Vytauto Labučio, Vladimiro Tarasovo, Tomo Kutavičiaus ir kituose ansambliuose, muzikavo su Daliumi Naujokaičiu, Skirmantu Sasnausku, Eugenijumi Kanevičiumi, Arkadijumi Gotesmanu, taip pat su Jimu Menesesu, Martinu Schützu, Hansu Kochu, Fredy Studeriu, Sainkho Namchilak, Nedu Rothenbergu, Lindsay Cooperiu, Jimmy Owensu, Jonu Meku, Droru Feileriu, Lucu Houtkampu, Saadet Türköz, ZU.
Gitaros pavergtas, šio instrumento galimybes Juozas Milašius išbandė grodamas solo ir įvairiuose projektuose su garsiais improvizacinės muzikos kūrėjais, suburdamas gitarų ansamblius "Gitarmanija" (1989) bei "Auksinės gitaros" (1998).
Pastaraisiais metais savo instrumentarijų papildęs kompiuteriais, jis groja su eksperimentinės elektroninės muzikos kūrėjais, tarp jų - Kouhei Matsunaga (Japonija); muzikuoja su "Milašius Power Trio". Yra pasirodęs daugelyje Europos džiazo bei šiuolaikinės muzikos ir meno festivalių: Jazz Jamboree (1987, Varšuva), Leipziger Jazztage (1991), Jazz Across the Borders (1991, Berlynas), Ars Baltica Prolog (1992, Berlynas), Willisau Jazz Festival (1993, Šveicarija), International Festival of Music Lucerne (1993, Šveicarija), JazzBaltica (1993, Salzau, Vokietija), Artacts (2003, Tirolis, Austrija), SKIF (2005, Sankt Peterburgas) ir kt.
Juozas Milašius sukūrė muziką filmams "Rojuje irgi sninga" (1994) ir "Kelionė į naktį" (2003). 1994 m. su Valdu Pranuliu ir Daliumi Naujokaičiu pastatė spektaklį pagal Kobo Abės romaną "Moteris smėlynuose", kuriame pats vaidino.
© Jūratė Kučinskaitė