Bavarijos radijo leidykla „BR-Klassik“ neseniai išleido šešių kompaktinių plokštelių rinkinį „Beethoven – The Symphonies and Reflections“. Jame įrašytos visos devynios Ludwigo van Beethoveno simfonijos ir šeši įvairių šalių šiuolaikinių kompozitorių kūriniai, atliekami Mario Jansono diriguojamo Bavarijos radijo simfoninio orkestro. Tarp pastarųjų - ir lietuvės Ramintos Šerkšnytės „Ugnys“ simfoniniam orkestrui.
Dirigento M. Jansono iniciatyva Bavarijos radijo simfoninio orkestro užsakytos šiuolaikinės kompozicijos – Johanneso Marijos Staudo „Maniai“, Misato Mochizuki „Nirai“, Rodiono Ščedrino „Beethoveno Heiligenštato testamentas“, Gijos Kančeli „Dixi“, Jörgo Widmanno „Con brio“ ir Ramintos Šerkšnytės „Ugnys“ simfoniniam orkestrui – turėjo būti kaip nors susijusios su pasirinkta Beethoveno simfonija, šiuolaikiškai reflektuoti jo kūrybą. Kūrinių premjeras orkestras atliko 2008–2012 m. Miuncheno „Herkulessaal“ ir „Philharmonie am Gasteig“ vykusiame koncertų cikle „Beethoven Plus“.
R. Šerkšnytės „Ugnis“ orkestras pirmąkart atliko 2012 m. gegužės 17 ir 18 d. Miuncheno „Herkulessaal“, premjerą programoje gretindamas su Beethoveno IV ir V simfonijų atlikimu. Tad neatsitiktinai kūrinys temiškai susijęs su Penktąja simfonija. „Pirmiausia, žinodama, kad ji bus atliekama prieš V simfoniją, pasirinkau kelis šios simfonijos motyvus, kurie tapo mano kūrinio harmoninės plėtotės pagrindu. Taip pat neapleido mintys apie tragiškas Beethoveno gyvenimo aplinkybes ir apkurtimą. Tai paskatino rašyti dramatišką, vis didėjančios įtampos muziką“, rašė kompozitorė kūrinio anotacijoje. „Kita vertus, „Ugnys“ tęsia mano simfoninių kūrinių seriją, kurių pavadinimai susiję su gamtos reiškiniais ir stichijomis („Aisbergas“, „Kalnai migloje“, „Žara“), nors ne mažiau svarbios yra ir kitos šių pavadinimų keliamos asociacijos. Čia siekiau atskleisti įvairius ugnies „veidus“, nuo tolimų artėjančios negandos nuojautų iki prisikaupusios energijos sprogimų, parodyti spalvų ir formų gausybę, atsirandančią iš kaitimo, degimo ir lydymosi procesų. Tad kompozicija yra pagrįsta nuolatiniu kelių pradinių motyvų harmoniniu, ritminiu, faktūriniu, tembriniu varijavimu ir plėtojimu.“
„Ugnys“ neseniai buvo įvertintos ir Lietuvoje: rugsėjo 29 d. vykusioje Lietuvos kompozitorių sąjungos rengiamoje Geriausių 2012 metų kūrinių apdovanojimų iškilmėje už šią simfoninę kompoziciją R. Šerkšnytė apdovanota antrąja premija.
R. Šerkšnytės kūriniai nebe pirmą kartą įtraukiami į svetur leidžiamas kompaktines plokšteles. Smuikininko Gidono Kremerio ir jo orkestro „Kremerata Baltica“ įrašytas „De profundis“ styginių orkestrui – kompozitorės bakalauro darbas, ilgainiui tapęs vienu dažniausiai ir plačiausiai atliekamų jos kūrinių – buvo pasirinktas tituliniu kūriniu JAV leidyklos „Nonesuch“ 2010 m. išleistoje kompaktinėje plokštelėje. 2012 m. ši leidykla išleido CD „The Art of Instrumentation: Homage to Glenn Gould“, kuriame įrašyti R. Šerkšnytės kameriniam orkestrui aranžuoti J. S. Bacho preliudas ir fuga a-moll, taip pat atlikti orkestro „Kremerata Baltica“.
MILC inf.