Šis netradicinis renginys - tarptautinės programos NEW: AUD (New Music: New Audiences) dalis. Taip pavadintą Europos muzikinį tinklą inicijavo Danijos kompozitorių sąjunga, kuri su daugeliu tarptautinių partnerių per dvejus metus siekia surengti daugiau kaip 50 įvairių muzikos renginių, apimančių plačią žanrų, muzikos kalbos ir stiliaus amplitudę, formos ir sudėčių sprendimus, tyrinėjimus. Pagrindinė projekto idėja, atsispindinti ir pavadinime - palaikyti ir plėsti šiuolaikinės muzikos klausytojų auditoriją, per kūrėjus ir atlikėjus suartinti muziką su naujos kartos klausytoju ar žiūrovu, padėti suvokti šiuolaikinio kūrėjo pasaulį ir jį deramai reflektuoti. Platų partnerių tinklą sudaro 16 Europos šalių kūrybinių sąjungų, muzikos informacijų centrų, autorių teisių, aukštųjų muzikos mokyklų organizacijų ir atlikėjų kolektyvų atstovai. Lietuva šiame tinkle dalyvauja su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru.
Donatas Katkus. Nuotrauka Pauliaus Lileikio
|
Vilniuje skambėsiančią programą „MUTE" (Muzika ir technika) sudarys lietuvių ir užsienio kompozitorių kūriniai, inspiruoti akustinių instrumentų skambesio ir papildyti nedidelėmis technikos prietaisų intervencijomis. Šiai unikaliai programai, kuri skirta auginti šiuolaikinės muzikos auditoriją, įtraukti ją į naujos muzikos klausymąsi, pasirinkta netradicinė Energetikos ir technikos muziejaus aplinka su technine įranga. Visa tai sujungs jaunatviškas, eksperimentų nevengiantis Vilniaus miesto savivaldybės Šv. Kristoforo kamerinis orkestras (meno vadovas ir dirigentas Donatas Katkus), Vilniaus Gedimino technikos universiteto mišrus choras „Gabija" (vadovė Rasa Viskantaitė) ir Liudas Mockūnas (bosinis klarnetas). Koncerte skambės belgų kompozitorių Gregory d’Hoop ir Jean-Marie Rens bei lietuvių kompozitorių Osvaldo Balakausko („Malda Maidanui“, premjera), Algirdo Martinaičio („Artizarra“) ir Gintaro Sodeikos („Tuba plumbum D’N’G“) kūriniai.
Vieną iš programos „New Music: New Audiences" pasirodymų Lietuvoje Šv. Kristoforo kamerinis orkestras praėjusią vasarą jau surengė Aukštadvaryje esančioje Velnio duobėje, taip parodydami, kad šiuolaikinis menas gali tapti patrauklesnis, pasirinkus netradicines, originalias jo pateikimo formas.
LKS inf.