Sekite naujienas:
English
LATGA-A | IAMIC 
 
   
  Titulinis > Klasikinė / Šiuolaikinė > Kompozitoriai
 
 
Klasikinė / Šiuolaikinė
  Kompozitoriai
  Kūrinių paieška
  Natų leidiniai
  Įrašai
  MILC biblioteka
  Lietuvos muzikos link
  WNMM Nr. 18
  Knygos
  Kontaktai
Džiazas
Folk / World / Country
Pop / Rock / Urban
Elektroninė
Senoji estrada

Mūsų adresas

Loreta Narvilaitė

Biografija

Loreta Narvilaitė (g. 1965) 1980-1984 m. mokėsi Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos muzikos teorijos skyriuje, lankė kompozicijos pamokas pas Joną Pauliką. 1989 m. baigė Lietuvos muzikos akademijos prof. Juliaus Juzeliūno kompozicijos klasę, o 1996 m. ten pat ir asistentūrą-stažuotę. Šiuo metu dėsto Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijoje, dirba Klaipėdos koncertų salėje direktorės pavaduotoja kultūrai, yra šios įstaigos rengiamų festivalių "Permainų muzika", "Salve Musica" ir "Klaipėdos muzikos pavasaris" meno vadovė.

 

Loreta Narvilaitė buvo naujosios muzikos festivalio "Kopa" iniciatorė ir meninė direktorė (1994-1999). Jos kūryba skambėjo festivaliuose "ppIANISSIMO" (Sofija), "Arsenals" (Ryga), "Jaunimo muzikos forumas" (Kijevas), "Festival Alexandre Paley et ses amis" (Moulin d'Andé, Prancūzija), "Švedijos garsai", "Lietuvių muzikos pavasaris", "Gaida", "Jauna muzika" (Vilnius), "Iš arti" (Kaunas), "Marių klavyrai", "Klaipėdos muzikos pavasaris", "Kopa", "Muzika sugrįžta", "Permainų muzika" (Klaipėda), "Jaunimo kamerinės muzikos dienos" (Druskininkai). 2002, 2003 ir 2004 m. Loreta Narvilaitė rezidavo Tarptautiniame kompozitorių centre Visbyje (Gotlandas, Švedija).

 

Jau studijų Lietuvos muzikos akademijoje metais išsikristalizavo racionalūs kompozitorės kūrybos principai - polinkis į griežtą, apskaičiuotą tvarką, besiremiančią matematinėmis skaičių ar grafinių linijų sekomis, kartu neapribojant fantazijos erdvės, nevaržant meninės intuicijos. Tuo pasižymi "Praeinanti nata" penkiolikai styginių (1990), "Con variationi" varinių pučiamųjų kvintetui (1990), "Nona" vargonams (1991).

 

Naujesnių autorės instrumentinių veikalų pavadinimai atspindi pastarojo meto kompozitorės minčių horizontus. "Ryto rasa krito" instrumentiniam ansambliui (1996) lyg per šydą skleidžia nostalgišką šviesą, "nepasiekiamybės ilgesį" (autorės žodžiais). Kūrinį "Pragydo vėjas" obojui ir simfoniniam orkestrui (2003) lydi epigrafu pasirinktas Sigito Gedos eilėraštis, kuriame netikėtu prasmių perkeitimu "kubistinėje" daugiabučio erdvėje atsiveria amžinybės dimensija. Miestas bei skubantis, akimirkos susimąstymui stabtelėjęs miesto žmogus, rodos, tampa idėjiniu kompozitorės kūrybos leitmotyvu - ką paliudija kūrinys "Atviras miestas" simfoniniam orkestrui (1996).

 

Vienas naujausių kompozitorės kūrinių - "Šauksmas-šviesa" dviem trimitams ir dviem fortepijonams (1999), kurio pavadinime užkoduota kūrinio emocija ir forma, - yra visiška priešingybė anksčiau sukurtiems "skambančios matematikos" opusams. Ekspresyvus emocinis pradas čia ima viršų, tačiau išlieka racionalus stiprios muzikos įvaizdis.

Įžanga
Biografija
Kūriniai:
Natų leidiniai
Įrašų leidiniai
Tekstai
Nuotraukos
Video
MILC biblioteka:
© Muzikos informacijos ir leidybos centras, A. Mickevičiaus 29, 08117 Vilnius, tel: (8 5) 272 69 86. Siųskite klausimus / komentarus adresu [email protected]
Visos tekstų, nuotraukų, logotipų, muzikos, iliustracijų teisės yra saugomos įstatymų. Medžiagą galima naudoti autorių ir atlikėjų reklamos tikslais, tačiau būtina minėti autorių ir šaltinį, jei jie yra žinomi. Jei tokių nuorodų nėra, šaltinis yra Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC).