Rūta Vitkauskaitė (g. 1984) baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, prof. Vytauto Barkausko kompozicijos klasę (2009). Stažavosi Jeruzalės muzikos ir šokio akademijoje, prof. Ari Ben-Shabetai klasėje (2007), dalyvavo 3-iuosiuose jaunųjų kompozitorių meistriškumo kursuose Dundagoje (Latvija, 2006), Dartingtono tarptautinės vasaros mokyklos kompozicijos kursuose (Anglija, 2007 ir 2011), 4-uosiuose jaunųjų kompozitorių meistriškumo kursuose Maszalacoje (Latvija, 2008), 14-ajame ir 15-ajame jaunųjų kompozitorių susitikimuose Apeldoorne (Olandija, 2008 ir 2009), 18-uosiuose kompozicijos meistriškumo kursuose Trebnice (Vokietija, 2009), Naujosios muzikos inkubatoriuje (Latvija, 2010). Dar studijuodama dalyvavo daugelyje naujosios muzikos festivalių Lietuvoje ir užsienyje, tarp kurių – „YOUrope Together“ Essene (Vokietija, 2008), Gaudeamus muzikos savaitė Amsterdame (2008), Aldeburgo festivalis (Anglija, 2008). 2008 m. kompozitorė kartu su kolegomis iš Naujosios operos akcijos kūrybinės grupės buvo apdovanota už geriausią sceninį kūrinį Lietuvos kompozitorių sąjungos rengiamuose Metų kūrinių rinkimuose (operą „Džuljeta ir Džuljeta“). Šiuo metu tęsia kompozicijos studijas Londono Karališkojoje muzikos akademijoje pas prof. Philip Cashian.
Rūta Vitkauskaitė taip pat yra aktyviai koncertuojanti atlikėja (smuikas, fortepijonas, balsas, elektronika), kolektyvų „R&R Electronics“, „Muzika yra labai svarbi“, nepriklausomos kūrybinės grupės „Operomanija“ narė, daugelio naujosios muzikos renginių organizatorė, tarp kurių – tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis „Druskomanija“, šiuolaikinės muzikos laboratorijų tinklas „Procesas“.
Rūtos Vitkauskaitės kūryboje ryškus iracionalios intuicijos pradas, pasąmonėje išnyrantys ir sunkiai nusakomi garsovaizdžiai, kurie artimi archetipams – kolektyvinės pasąmonės pavidalams. Kompozitorės muzikoje dažnai susiraizgo šiuolaikinės akademinės muzikos kalba (kaip kūrybinio mąstymo priemonė), įvairių kultūrų etninės (apeiginės) muzikos elementai (Afrikos genčių, šiaurės šamanų, gruzinų, arabų, žydų giedojimų ar lietuvių raudų bruožai) ar eksperimentinės elektronikos garsynai. Jos ekscentriški kūriniai neretai panašūs į gamtinius gaivalus, tarsi neorganizuotus ir chaotiškus darinius, kurie reiškiasi kaip vitališka, labai dinamiška ir sunkiai nuspėjama sistema, visada generuojanti aktyvią emociją.