Sekite naujienas:
English
LATGA-A | IAMIC 
 
   
  Titulinis > Klasikinė / Šiuolaikinė > Kūrinių paieška
 
 
Klasikinė / Šiuolaikinė
  Kompozitoriai
  Kūrinių paieška
  Natų leidiniai
  Įrašai
  MILC biblioteka
  Lietuvos muzikos link
  WNMM Nr. 18
  Knygos
  Kontaktai
Džiazas
Folk / World / Country
Pop / Rock / Urban
Elektroninė
Senoji estrada

Mūsų adresas

Justė Janulytė
Debesų stebėjimas

Sukūrimo metai:  2012
Trukmė:  30
Instrumentuotė:  satb-2fl-2ob-2cl-2bn-2hn-str orch
Tekstas (kalba):  Knuts Skujenieks (latvių)

16 balsų, dvigubam pučiamųjų kvintetui ir 20 styginių

 

Dedikuotas Normundui Šnē

 

Cėsių meno festivalio 2012 užsakymas


Įrašų leidinys:

Justė Janulytė. Smėlio laikrodžiai. -  LMIPC CD 077, 2013

 

Premjera: 2012 m rugpjūčio 3 d. Cėsių sporto komplekso salėje

Atlikėjai – choras „Kamer“, kamerinis orkestras „Sinfonietta Riga“, dirigentas Normunds Šnē

 

Anotacija

 

Šis kūrinys – tai ilga, lėta ir laipsniškai kintanti odisėja iš „debesų“ į „žemę“, tiek fizine, tiek metaforine prasmėmis. Muzikos struktūra pagrįsta trisluoksniu kanonu: styginiai instrumentai ir balsai sudaro laikinę ir tembrinę opoziciją tarp „instrumentinio“ ir „žmogiškojo“ pradų, o pučiamieji užima tarpinę poziciją kaip „kvėpuojantys“ instrumentai, sujungiantys abu polius ir sukuriantys tolygios „termodinaminės“ garsinės materijos transformacijos pojūtį. Šie trys sluoksniai galėtų būti įsivaizduojami kaip 3 skirtingos vandens būsenos hidrologinės apytakos cikle – skystas, dujinis (garai) ir kietas (ledas) – bei cikliškos mutacijos procesai (išgaravimas, kondensacija, krituliai ir infiltracija). Muzikoje šie reiškiniai virsta tembro ir harmonijos transformacijos, faktūros tankio pokyčiais, makroregistrų ir mikrointonacijų pakilimais bei nugrimzdimais.

 

Verbalinę išraišką visiems šiems akustiniams procesams suteikė latvių poeto Knuto Skujenieko eilėraštis. Tačiau kūrinyje naudojamas poetinis tekstas yra „apvalytas“ nuo priebalsių kaip nuo garso atakų: dainininkai artikuliuoja vien balses, lygiai kaip ir styginiai bei pučiamieji instrumentai išgauna garsus pradėdami nuo visiškos tylos, pasiekdami reikiamą dinamikos lygį ir vėl išnykdami tyloje. Tokiu būdu sukuriamos tarsi „povandeninės“ pulsacijos, kurios suvienodina tembrus ir homogenizuoja visą faktūrą. Skujenieko eilėraštis buvo pasirinktas ne vien dėl tiesioginių turinio sąsajų, bet ir dėl poeto ryšių su Lietuva, kaip istorinės, kultūrinės ir kalbinės abiejų tautų giminystės ženklas, kuris man šiuo atveju buvo labai svarbus ir jau realizuotas muzikoje bendradarbiaujant su latvių menininkais.

 

Justė Janulytė

 

Dainuojamas tekstas (latvių kalba)

 

tik skaistu kalnu mums nav

mums mākoņi dzimst uz zemes

blakām vītola atvasēm

blakām stirnas bērniem

 

un kad mākoņi salasās debesīs

tie ir tie mūsu kalni

kur mums augstu un balti domāt

tāpat kā visiem citiem

 

/Knuts Skujenieks/

 

 

Atsiliepimai:

 

„Koncerto Šnė ir bendraminčiai ypatingas įspūdis – lietuvės Justės Janulytės sukrečiantis „Debesų stebėjimas“. Užsimerkite, įsivaizduokite esą labai aukštai – pro jus kaip virpančių garsų kamuoliai plaukia įvairiausių atspalvių ir faktūrų debesys.“

Muzikologė Ieva Rozentalė

 

„Meditatyvus kūrinys, jo faktūra – erdvinė substancija, kurios neskubrios transformacijos leidžia patirti begalinį skrydį ir akimirkos amžinybę.“

Muzikos žurnalistė Inesė Lūsinia

 

„Justės Janulytės naujasis darbas kerėjo lėtu ir statišku muzikos plūsmu, į kurį organiškai susilydė orkestro instrumentai ir choras. (...) Muzika kaip gražus sapnas, į kurį reikėtų nugrimzti ir užsimiršti.“

Kompozitorius Rolandas Kruonlakas

Informacija
Įrašų leidiniai
MILC biblioteka:
© Muzikos informacijos ir leidybos centras, A. Mickevičiaus 29, 08117 Vilnius, tel: (8 5) 272 69 86. Siųskite klausimus / komentarus adresu info@mic.lt
Visos tekstų, nuotraukų, logotipų, muzikos, iliustracijų teisės yra saugomos įstatymų. Medžiagą galima naudoti autorių ir atlikėjų reklamos tikslais, tačiau būtina minėti autorių ir šaltinį, jei jie yra žinomi. Jei tokių nuorodų nėra, šaltinis yra Muzikos informacijos ir leidybos centras (MILC).