Muzikos informacijos ir leidybos centras tęsdamas „Lietuvių muzikos antologijų“ seriją, šį kartą pristato vienuolikos kūrinių rinktinę vargonams solo. Vargonininkė Jūratė Landsbergytė, sudarydama ir redaguodama šį leidinį, stengėsi atrinkti kompozicijas, atspindinčias naująsias lietuvių vargonų muzikos kryptis; ypatingas dėmesys buvo kreipiamas ir į kūrinių repertuarinį tinkamumą, jų galimybes išsilaikyti koncertų programose. Atsižvelgiant į tokias perspektyvas, į rinktinę buvo įtraukta ir dar nežinomų, negrojamų kūrinių, kuriems atsiveria puiki proga būti atrastiems atlikėjų (pavyzdžiui, Donato Prusevičiaus „O-ME-BA“ (1995).
Leidiniui pasirinktas Onutės Narbutaitės opuso „Ėjimas į tylą“ (1980) pavadinimas tarsi apibendrina daugeliui šio rinkinio kūrinių būdingą meditatyvią nuotaiką, dvasingumą, lyriką: tai ir Vidmanto Bartulio „1750 metų liepos 17-osios vizija“ (1984; tai vienintelis kūrinys, kuris buvo publikuotas jau anksčiau), Jono Tamulionio „Malda“ (2000), Onutės Narbutaitės „Trys vakaro atošvaistos“ (1976), Algirdo Martinaičio pjesė „Šviesiųjų nakties žiedų atminimas“ (1978), Eglės Sausanavičiūtės Introdukcija ir Choralas (2002), Gracijaus Sakalausko „Domine, clamavi ad te“ (1984) ir kiti.
Šalia jau minėtų nūdienos autorių – ir lietuvių klasiko Jeronimo Kačinsko „Trumpa fantazija“, sukurta 1969 metais, taigi, šio leidinio kūriniai aprėpia kone keturių dešimtmečių laikotarpį ir atskleidžia gana išsamią lietuvių vargoninės muzikos panoramą.
Leidinys orientuotas į atlikėjus-profesionalus, nes publikuojami opusai reikalauja solidaus techninio pasirengimo; dauguma jų – stambios ciklinės formos.
MILC inf.