Justė Janulytė. Nuotrauka: Dmitrij Matvejev
|
Birželio 8-12 dienomis Paryžiuje įvyko 56-oji Tarptautinė kompozitorių tribūna (
International Rostrum of Composers), sutrumpintai vadinama „Rostrumu“. Šį šiuolaikinės muzikos radijo įrašų forumą organizuoja Tarptautinė muzikos taryba (International Music Council), padedant Prancūzijos radijui ir UNESCO. Šiemet forume dalyvavo 29 visuomeninės radijo stotys iš 4 kontinentų, Lietuvai atstovavo Lietuvos nacionalinis radijas. Forumo delegatai pateikia šiuolaikinės muzikos radijo įrašus ir po perklausų slaptu balsavimu renka geriausius kūrinius. Šiemet iš 56 pateiktų kūrinių delegatai geriausiu išrinko Olandijos kompozitoriaus
Martijno Paddingo Koncertą fisharmonijai ir orkestrui. Atskiroje jaunųjų kompozitorių kategorijoje geriausiu pripažintas
Justės Janulytės kūrinys chorui „Akvarelė“, parašytas 2007 m. „Gaidos“ festivalio užsakymu, kuriame jį atliko
Estijos filharmonijos kamerinis choras, vadovaujamas
Paulio Hilliero.
Tai pirmasis toks aukštas Lietuvos kompozitorių įvertinimas šiame tarptautiniame šiuolaikinės muzikos forume - nors mūsų autorių kūryba ten nelieka nepastebėta jau ne pirmus metus: 2004-aisias viena iš šio forumo lyderių tapo Onutės Narbutaitės „Melodija Alyvų sode“, o tarp jaunųjų kompozitorių - Mariaus Baranausko „Kalbėjimas“; 2005-aisiais į lyderius ir bendroje, ir jaunimo kategorijoje iškilo Ramintos Šerkšnytės „Sūkurys“; 2006-aisiais jaunimo kategorijoje antruoju tapo Vytauto V. Jurgučio kūrinys „Terra tecta“, o 2007-aisias tokios pačios sėkmės sulaukė Ugnės Giedraitytės „Panneau“. Ir Jurgutis, ir Šerkšnytė, ir Giedraitytė, ir Janulytė, ir prieš keletą metų „Rostrume“ nugalėjęs latvis Martinis Viliumas yra Osvaldo Balakausko mokiniai. Regis, lietuviška muzikos kompozicijos mokykla įgyja neabejotiną pripažinimą.
Justės Janulytės „Akvarelė“ - 2007 m. „Gaidos“ festivaliui parašytas kūrinys, kuris yra įtrauktas ir į šiemetinių Pasaulio naujosios muzikos dienų Švedijoje programą. Už savo kūrybą jaunoji autorė yra pelniusi ir kitų reikšmingų apdovanojimų: 2004 metais jos „Balta muzika“ 15-kai styginių buvo pripažinta geriausiu kameriniu kūriniu Lietuvos kompozitorių sąjungos rengiamame konkurse, o „Tekstilė“ simfoniniam orkestrui šiame konkurse pelnė geriausio 2008 metų kūrinio orkestrui titulą. Pastaroji jos kompozicija, atliekama Venecijos „Teatro la Fenice“ orkestro, pradėjo 52-ąją Venecijos bienalę.
MILC inf.